Телефон гарячої лінії: (0382) 650734
Телефон гарячої лінії Держпродспоживслужби: (044) 3647780, (050) 2300428

 UGL3

but vs

but up

but zs

ZG

 

morozyvo

Морозиво вже багато десятиліть служить невід’ємним атрибутом літа. Цей солодкий освіжаючий продукт популярний як у дорослих, так і у дітей. Нині вибір холодних ласощів чималий: з курагою, сухофруктами, горіхами, маком, мармеладом, згущеним молоком, шоколадом, у вигляді різноманітних фігурок. Та чи завжди споживання цього продукту приносить користь? В цьому ми і спробуємо розібратися.

Сучасне морозиво це – збитий, заморожений солодкий харчовий продукт, що споживається у замороженому стані. Суб’єкти господарської діяльності можуть виготовляти його як за встановленими державними стандартами України, так і за технічними умовами, які повинні містити вимоги не нижчі, ніж ті, що передбачені національними стандартами.

Влітку морозиво вважається одним із найбільш рентабельних продуктів харчової промисловості. За статистикою, найчастіше купують вироби у вафельних стаканчиках, вони посідають близько 55% ринку, на другому місці – ескімо – до 30%.

Сучасний асортимент морозива регламентується трьома національними стандартами України, які набули чинності ще з 2008 року: ДСТУ 4733:2007 «Морозиво молочне, вершкове, пломбір. Загальні технічні умови», який передбачає виготовлення вищезгаданих видів морозива винятково з молочної сировини з додаванням натуральних смакових наповнювачів (ягід, кави, варення, прянощів тощо) чи без них, ДСТУ 4734:2007 «Морозиво плодово-ягідне, ароматичне, щербет, лід. Загальні технічні умови», який поширюється на морозиво, яке виготовляють на основі плодово-ягідної сировини або на основі цукрового сиропу, та ДСТУ 4735:2007 «Морозиво з комбінованим складом сировини. Загальні технічні умови», який розповсюджується на морозиво, що виготовляють з частковою заміною молочної сировини, із застосуванням компонентів немолочного походження – рослинних жирів з (без) додавання свіжих або сушених плодів та ягід, соків, сиропів тощо.

Під час виробництва морозива згідно з нормативними документами та рецептурами, розробленими та затвердженими в установленому порядку, додають харчові добавки, (ароматизатори, барвники, консерванти, стабілізатори та інше), перелік яких затверджений Міністерством охорони здоров’я і дозволений до застосування у даній галузі. На жаль, він доволі великий, особливо з огляду на те, що основними споживачами холодних ласощів є діти.

Щоб вижити в конкурентній боротьбі, виробники йдуть на здешевлення продукції за будь-яку ціну. Швидке зростання прибутків за рахунок погіршення споживчих властивостей стало характерною рисою сучасного ведення бізнесу. Тож не дивно, що на першому плані опинилися саме зовнішній вигляд продукції, її оригінальне оформлення, продовження терміну придатності, збереження форми виробів навіть при перепадах температури, транспортуванні та довготривалому зберіганні. А ось власне якість холодних ласощів стала питанням другорядним.

З’ївши лише 100 грамів такого морозива, ми можемо отримати цілий букет «єшок», який вступає в реакцію з хімічними речовинами, якими «нашпиговані» інші продукти харчування, і це нікого не турбує. До того ж, окремі суб’єкти господарської діяльності не дотримуються вимог законодавства щодо маркування продукції, вказують на упаковці не всі наявні добавки, або зазначають про них одним словом, не деталізуючи кожну окрему речовину.

На жаль, нинішні технології все далі почали відходити від класичної рецептури, яка допускає використання тільки молочних жирів. Адже такі технології дозволяють чудово обходитися і без молока та його похідних. Зараз чималу кількість морозива виробляють вже з готових спеціальних сумішей з додаванням твердих жирів, найчастіше – кокосового та пальмового, які імпортують з Малайзії та Індонезії. Така заміна зменшує собівартість виробів на третину, щоправда, гідрогенізовані жири мають «погану звичку» накопичуватися в організмі. Виробники практично завжди «замовчують», скільки відсотків молочного жиру, а скільки – рослинного утому чи іншому продукті. А деякі зумисне «збивають споживача з пантелику», зазначаючи на маркуванні великими буквами назву типу «Справжній пломбір», «Молочна ріка» або «Вершкове», хоча далі дрібнесенькими літерами читаємо про наявність рослинних жирів, що є грубим порушенням чинного законодавства.

Особливо пильним треба бути, обираючи морозиво з додаванням натурального соку. Це не обов’язково буде той, що вказаний на упаковці, зокрема у назві. Так апельсиновий сік може замінюватися яблучним, що завдяки барвникам і ароматизаторам набув смаку помаранчевого цитруса. Про користь від таких змін годі й говорити, проте все цілком законно, оскільки інформація про харчові метаморфози на упаковці найчастіше зазначається.

Отже, аби придбане морозиво не стало причиною різних хвороб та не призвело до інших проблем у майбутньому, ми рекомендуємо дотримуватися наступних рекомендацій: не купувати підталі вироби з нещільною консистенцією, не вживати деформовану продукцію із слідами кристалізації і шматочками льоду, що свідчить про те, що морозиво неодноразово заморожували й розморожували. Потрібно обирати товар, який зберігається в морозильній камері, а не на відкритому повітрі. Уникати занадто яскравої продукції, особливо жовтого та рожевого кольорів. Звертати увагу на термін придатності.

Насамперед, коли ви підходите до вітрини,необхідно звернути увагу на температуру в морозильній камері – в обов'язковому порядку в ній повинен знаходитися термометр. Правильна температура для зберігання морозива становить – 18°С і нижче. Якщо ж вона перевищує даний показник, значить, на морозиво потрібно дивитися з побоюванням, оскільки правила зберігання та реалізації вже порушені. Також це говорить про те, що продукт пройшов процес розморожування і змінив свої смакові якості, у ньому з'явилася «пісочність» і може розвиватися мікрофлора. Обов'язково потрібно оглянути й упаковку морозива. Вона повинна бути целофановою, цілою та неушкодженою. На обгортці повинні бути зазначені повна назва продукту, реквізити фірми-виробника, адреса й телефон, компоненти морозива, дата виготовлення і, звичайно ж, строк зберігання продукту. Не можна зневажати і вивченнямскладу морозива, що неодмінно повинен відповідати вимогам ДСТУ.

Якість морозива визначається і зашвидкістю танення. Справа в тому, що якщо додати занадто багато молока (або води, як це часто роблять фальсифікатори), - морозиво буде швидко танути. Якісне морозиво на відміну від підробки повільно тане. Пам'ятайте також, що пом'яте морозиво неправильної форми – ознака танення і повторного заморожування. Отже, купувати його не можна – при розморожуванні швидко розмножуються мікроби, які можуть викликати отруєння. Ці основні правила, які повинен знати споживач при покупці морозива.

Найбільш смачне та нешкідливе морозиво має такі якості:

- непом'ята та герметична упаковка;

- назва, склад і строк придатності продукту повинен бути зрозумілим покупцеві, шрифт на упаковці повинен бути ясним і легко читатися;

- морозиво за консистенцією не повинно бути поталим або сильно замороженим, а, навпаки, мати чітку форму;

сайт зроблено в adgrafics