Телефон гарячої лінії: (0382) 650734
Телефон гарячої лінії Держпродспоживслужби: (044) 3647780, (050) 2300428

 UGL3

but vs

but up

but zs

ZG

 

shoes

Споживачі повинні знати, що гарантійний термін експлуатації встановлюється на все взуття, незалежно від того, з якого матеріалу воно виготовлене. Суть гарантії у тому, що виробник (продавець) зобов’язується безоплатно відремонтувати, замінити відповідний товар чи повернути гроші споживачу.

Згідно зі статтею 7 Закону України “Про захист прав споживачів” гарантійний термін зазначається в гарантійному талоні або будь-якому іншому документі, що додається до продукції.

Взуття – товар сезонний, тому гарантійний термін на нього обчислюється з дня продажу через роздрібну мережу або – в разі придбання його не в сезон – із початку настання відповідного сезону. 

Відповідно до постанови Кабінету міністрів України “Про реалізацію окремих положень Закону України “Про захист прав споживачів ” гарантійні терміни для взуття відповідного сезону обчислюються:

  • для взуття зимового асортименту – з 15 листопада по 15 березня; 
  • весняно-осіннього – з 15 березня по 15 травня та з 15 вересня по 15 листопада;
  • літнього – з 15 травня по 15 вересня.

Це означає, що якщо споживач придбав літнє взуття зимою, то відлік його гарантійного терміну експлуатації починається з 15 травня, якщо влітку придбали зимове взуття – з 15 листопада. 

Гарантійний термін експлуатації взуття становить від 30 до 60 днів, і встановлює його виробник в залежності від виду взуття, сировини, з якої він виготовлене тощо. 

Як діяти споживачу, якщо взуття порвалося (вийшло з ладу) при гарантійному терміні експлуатації?

Відповідно до статті 8 Закону України “Про захист прав споживачів” в разі, якщо було придбано неякісне взуття або в процесі експлуатації встановлено дефекти будь-якого роду, споживач має право вимагати одного з наступних способів відновлення своїх прав:

  • пропорційного зменшення ціни; 
  • безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк; 
  • відшкодування витрат на усунення недоліків товару. 

Слід зазначити, що при експлуатації взуття, може виникнути істотний недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, який виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак: 

  • він взагалі не може бути усунутий;
  • його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів; 
  • він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором. 

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, споживач має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника: 

  • розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми; 
  • вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника) товару.

Згідно з цією частиною задовольняються вимоги споживача щодо взуття, гарантійний строк на яке не закінчився. 

Продавець зобов’язаний прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги. 

За наявності взуття вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі виникнення потреби в перевірці якості – протягом чотирнадцяти днів або за домовленістю сторін. 

У разі відсутності взуття вимога споживача про його заміну підлягає задоволенню у двомісячний строк з моменту подання відповідної заяви. Якщо задовольнити вимогу споживача про заміну товару в установлений строк неможливо, споживач вправі на свій вибір пред’явити продавцю, виробнику інші вимоги, передбачені законодавством. 

Під час заміни товару з недоліками на товар аналогічної моделі належної якості, ціна на який змінилася, перерахунок вартості не провадиться.

Під час заміни товару з недоліками на такий же товар іншої моделі належної якості, перерахунок вартості товару з недоліками у разі підвищення ціни, провадиться виходячи з його вартості на час обміну, а в разі зниження ціни – виходячи з вартості на час купівлі. 

При розірванні договору розрахунки із споживачем у разі підвищення ціни на товар провадяться виходячи з його вартості на час пред’явлення відповідної вимоги, а в разі зниження ціни – виходячи з вартості товару на час купівлі. 

Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів. 

При пред’явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків взуття, вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред’явлення або за згодою сторін в інший строк. 

Важливе застереження: при придбанні товару не забувайте про розрахунковий документ. Продавець зобов’язаний вам його видати. Адже “чек” із позначкою про назву суб’єкта господарювання, його місце знаходження та про дату продажу, назву товару і його вартість – засвідчує факт купівлі товару. 

Гарантійне обслуговування не надається при недотриманні умов експлуатації та зберігання товару споживачем. 

В разі виникнення недоліків у взутті при гарантійному терміні експлуатації споживачу необхідно письмово звернутися до продавця (виробника). Заява складається в 2 –х екземплярах. На одному екземплярі заяви, який залишається у споживача, представник суб’єкта господарювання повинен поставити наступні реквізити: посада, прізвище, підпис та дата прийняття заяви на розгляд. Якщо суб’єкт господарювання не задовольнив вимоги споживача щодо гарантійного обслуговування взуття, споживач має право звернутися до Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області за адресою: 29007, м. Хмельницький, вул. Шевченка, 53.

сайт зроблено в adgrafics