Телефон гарячої лінії: (0382) 650734
Телефон гарячої лінії Держпродспоживслужби: (044) 3647780, (050) 2300428

but vs
but ap
but up
but zs

Морозиво вже багато десятиліть служить невід’ємним атрибутом літа. Цей солодкий освіжаючий продукт популярний як у дорослих так і у дітей. Нині вибір холодних ласощів чималий: з курагою, сухофруктами, горіхами, маком, мармеладом, згущеним молоком, шоколадом, у вигляді різноманітних фігурок.Та чи завжди споживання цього продукту приносить користь? В цьому ми і спробуємо розібратися.

Сучасне морозиво це - збитий, заморожений солодкий харчовий продукт, що споживається у замороженому стані.Суб’єкти господарської діяльності можуть виготовляти його, як за встановленими державними стандартами України, так і за технічними умовами, які повинні містити вимоги не нижчі, ніж ті, що передбачені національними стандартами.

Влітку морозиво вважається одним із найбільш рентабельних продуктів харчової промисловості. За статистикою, найчастіше купують вироби у вафельних стаканчиках, вони посідають близько 55% ринку, на другому місці - ескімо - до 30%.

Сучасний асортимент морозива регламентується трьома національними стандартами України, які набули чинності ще з 2008 року: ДСТУ 4733:2007 «Морозиво молочне, вершкове, пломбір. Загальні технічні умови», який передбачає виготовлення вищезгаданих видів морозива винятково з молочної сировини з додаванням натуральних смакових наповнювачів (ягід, кави, варення, прянощів тощо) чи без них, ДСТУ 4734:2007 «Морозиво плодово-ягідне, ароматичне, щербет, лід. Загальні технічні умови», який поширюється на морозиво, яке виготовляють на основі плодово-ягідної сировини або на основі цукрового сиропу, та ДСТУ 4735:2007 «Морозиво з комбінованим складом сировини. Загальні технічні умови», який розповсюджується на морозиво, що виготовляють з частковою заміною молочної сировини, із застосуванням компонентів немолочного походження - рослинних жирів з (без) додавання свіжих або сушених плодів та ягід, соків, сиропів тощо.

Під час виробництва морозива згідно з нормативними документами та рецептурами, розробленими та затвердженими в установленому порядку, додають харчові добавки, (ароматизатори, барвники, консерванти, стабілізаторита інше), перелік яких затверджений Міністерством охорони здоров’я і дозволений до застосування у даній галузі. На жаль, він доволі великий, особливо з огляду на те, що основними споживачами холодних ласощів є діти.

Щоб вижити в конкурентній боротьбі, виробники йдуть на здешевлення продукції за будь-яку ціну. Швидке зростання прибутків за рахунок погіршення споживчих властивостей стало характерною рисою сучасного ведення бізнесу. Тож не дивно, що на першому плані опинилися саме зовнішній вигляд продукції, її оригінальне оформлення, продовження терміну придатності, збереження форми виробів навіть при перепадах температури, транспортуванні та довготривалому зберіганні. А ось власне якість холодних ласощів стала питанням другорядним.

З’ївши лише 100 грамів такого морозива, миможемо отримати цілий букет «єшок», який вступає вреакцію зхімічними речовинами, якими «нашпиговані» інші продукти харчування, і це нікого нетурбує. Дотогож, окремі суб’єкти господарської діяльності недотримуються вимог законодавства щодо маркування продукції, вказують наупаковці невсі наявні добавки, або зазначають про них одним словом, недеталізуючи кожну окрему речовину.

Нажаль нинішні технології все далі почали відходити від класичної рецептури, яка допускає використання тільки молочних жирів. Адже такі технології дозволяють чудово обходитися і без молока та його похідних. Зараз чималу кількість морозива виробляють вже з готових спеціальних сумішей з додаванням твердих жирів, найчастіше - кокосового та пальмового, які імпортують з Малайзії та Індонезії. Така заміна зменшує собівартість виробів на третину, щоправда, гідрогенізовані жири мають «погану звичку» накопичуватися в організмі. Виробники практично завжди «замовчують», скільки відсотків молочного жиру, а скільки - рослинного у тому чи іншому продукті. А деякі зумисне «збивають споживача з пантелику», зазначаючи на маркуванні великими буквами назву типу «Справжній пломбір», «Молочна ріка» або «Вершкове», хоча далі дрібнесенькими літерами читаємо про наявність рослинних жирів, що є грубим порушенням чинного законодавства.

Особливо пильним треба бути, обираючи морозиво з додаванням натурального соку. Це не обов’язково буде той, що вказаний на упаковці, зокрема у назві. Так апельсиновий сік може замінюватися яблучним, що завдяки барвникам і ароматизаторам набув смаку помаранчевого цитруса. Про користь від таких змін годі й говорити, проте все цілком законно, оскільки інформація про харчові метаморфози на упаковці найчастіше зазначається.

Отже, аби придбане морозиво не стало причиною різних хвороб танепризвело до інших проблем умайбутньому, ми рекомендуємо дотримуватися наступних рекомендацій: некупувати підталі вироби з нещільною консистенцією, не вживати деформовану продукцію ізслідами кристалізації ішматочками льоду, щосвідчить проте, що морозиво неодноразово заморожували й розморожували. Потрібно обирати товар, який зберігається в морозильній камері, а не на відкритому повітрі. Уникати занадто яскравої продукції, особливо жовтого та рожевого кольорів. Звертати увагу на термін придатності.

Насамперед, коли ви підходите до вітрини,необхідно звернути увагу на температуру в морозильній камері- в обов'язковому порядку в ній повинен знаходитися термометр. Правильна температура для зберігання морозива становить -18°С і нижче. Якщо ж вона перевищує даний показник, значить, на морозиво потрібно дивитися з побоюванням, оскільки  правила зберігання та реалізації вже порушені. Також це говорить про те, що продукт пройшов процес розморожування і змінив свої смакові якості, у ньому з'явилася «пісочність» і може розвиватися мікрофлора. Обов'язково потрібно оглянути й упаковку морозива. Вона повинна бути целофановою, цілою та неушкодженою.  На обгортці повинні бути зазначені повна назва продукту, реквізити фірми-виробника, адреса й телефон, компоненти морозива, дата виготовлення і, звичайно ж, строк зберігання продукту.Не можна зневажати і вивченнямскладу морозива, що неодмінно повинен відповідати вимогам ДСТУ. 

Якість морозива визначається і зашвидкістю танення. Справа в тому, що якщо додати занадто багато молока (або води, як це часто роблять фальсифікатори), - морозиво буде швидко танути. Якісне морозиво на відміну від підробки повільно тане. Пам'ятайте також, що пом'яте морозиво неправильної форми - ознака танення і повторного заморожування. Отже, купувати його не можна - при розморожуванні швидко розмножуються мікроби, які можуть викликати отруєння.  Ці основні правила, які повинен знати споживач при покупці морозива.

Найбільш смачне та нешкідливе морозиво має такі якості:

- непом'ята та герметична упаковка;

- назва, склад і строк придатності продукту повинен бути зрозумілим покупцеві, шрифт на упаковці повинен бути ясним і легко читатися;

- морозиво за консистенцією не повинно бути поталим або сильно замороженим, а, навпаки, мати чітку форму;

- морозиво повинно містити незбиране молоко. Якщо на упаковці написане «Пломбір», то ніяких рослинних жирів такий продукт не повинен містити;

- свіже морозиво завжди смачніше, тому варто вибирати десерт, дата якого ближче до дати покупки.

Чого не повинно бути в складі морозива?У першу чергу до складу морозива не повинні входити недозволені «єшки». Ясно, що весь їхній перелік ніхто із собою не носить, але думаємо, кожна мама, піклуючись про здоров'я своєї дитини, повинна  запам'ятати кілька основних шкідливих інгредієнтів.

Найбільш шкідливі та небезпечні харчові Е-добавки:

Е-102 - є кам'яновугільним дьогтем, належить до промислових відходів; може спровокувати приступ бронхіальної астми, мігрень, сверблячку шкіри та погіршення зору. Діти від нього можуть стати дратівливими, неспокійними, погано спати.

Е-104 - жовтий хіноліновий лимонно-жовтий барвник; може спровокувати сверблячку шкіри та дерматит, у дітей викликає ті ж проблеми, що і Е-102.

Е-110 - жовтий «сонячний захід» FCF, оранжево-жовтий S Жовтогарячий барвник; провокує різні алергії, погіршення носового дихання, нежить, нудоту і болі в животі. У дітей викликає підвищене занепокоєння. Заборонений у багатьох країнах.

Е-122 - азорубін, кармуазин, барвник червоно-коричневого кольору; дуже небезпечний для астматиків, може викликати висипку й алергію.

Е-124 - понсо 4R,  червоний, червоно-жовтогарячий барвник; вважається канцерогеном; загострює перебіг бронхіальної астми.

Е-129 - червоний спеціальний жовтогарячий барвник може викликати алергію і рак. Заборонений у дев'яти державах Європи.

Е-211 - бензонат натрію - консервант з властивостями антибіотика та підсилювач кольору; провокує розвиток алергій, особливо якщо потрапляє в організм у сполученні з Е-102.

Але хвилюватися варто не завжди. Є йнеобразливі «Е».

Е 160 - являє собою бета-каротин, що має властивості антиоксиданту;

Е 163 - усього лише екстракт зі шкірочки винограду;

Е 100 - природний барвник, що одержують з багаторічних трав'янистих рослин сімейства імбирних;

Е 440 - цитрусовий або яблучний пектин, що сприяє поліпшенню травлення.

Сумлінні виробники докладно розповідають покупцям про склад морозива, а також розшифровують, які саме стабілізатори, барвники, емульгатори, ароматизатори вони використали. До речі, багато ароматизаторів і барвників містить саме фруктове морозиво. При тому, що при виробництві якісного продукту дозволені тільки натуральні та ідентичні натуральним добавки.

Забороненим для морозива компонентом є  консерванти. Дослідження показали, що застосування рослинних стабілізаторів дозволяє встановлювати більш тривалий строк зберігання морозива і без консервантів - за рахунок більшого вмісту сухих речовин. Завдяки цьому сповільнюється процес розвитку мікрофлори в морозиві.

сайт зроблено в adgrafics