Телефон гарячої лінії: (0382) 650734
Телефон гарячої лінії Держпродспоживслужби: (044) 3647780, (050) 2300428

but vs

but up

but zs

ses1

ZG

Додаток до листа банер

Scrbanhot 1

 

Дуже часто покупцю доводиться мати справу з кричущою несправедливістю, коли продавець відмовляється реалізовувати вибраний товар. Причини і відмовки знаходяться різні: мовляв, товар уже оплачений по безналу, ми його прибрати забули. Або  буває ще гірше: ціна товару змінилася, а цінник поміняти не встигли. Як бути в такому випадку?

   Все просто – потрібно реалізовувати своє право споживача.Згідно Закону України “Про захист прав споживачів”, покупець купує товар за ціною, вказаною продавцем. У свою чергу, згідно з Правилами роздрібної торгівлі непродовольчими товарами (затв. Наказом Мінекономіки від 19.04.2007 № 104) суб’єкт господарювання повинен забезпечити інформування споживачів про роздрібні ціни на товари в грошовій одиниці України за допомогою ярликів цін (цінників) або покажчиків цін. Суб’єкт господарювання може застосовувати до непродовольчих товарів, які реалізує, знижки або зменшення ціни, проводити їх розпродаж у порядку, установленому законом. Суб’єкт господарювання повинен довести до споживачів інформацію про ціну товару, що була встановлена до початку застосування знижок або зменшення ціни, проведення відповідного розпродажу, а також ціну товару, установлену після їх початку. Суб’єкт господарювання вказує роздрібні ціни на ярликах (цінниках) або в покажчиках цін товарів, що надійшли у продаж. Якщо Вам відмовляються реалізувати товар за ціною, вказаною в ціннику, або не можуть продати товар згідно форми, виставленому, припустимо на вітрині магазину в демонстраційних цілях і т. д. - в наявності порушення законодавства суб’єктом господарювання.
     Згаданими Правилами дозволяється зберігати в торговому залі вибрані споживачем за домовленістю з адміністрацією торговельного об’єкта непродовольчі товари, але на виписаному торговому чеку має бути зазначено час оплати. Якщо споживач не вніс оплату в призначений час, товар знову надходить у продаж. Зіткнувшись з таким відкладеним товаром (як правило, його зберігають в окремому місці торгового залу), покупцеві залишається лише одне – чекати зазначеного часу для реалізації і сподіватися, що покупець, який відклав товар, не повернеться за ним. Якщо ж ніяких вказівок (письмових) про відстрочку оплати на товарі немає, сміливо вимагайте його реалізації.
Крім того, придбані великогабаритні товари (наприклад, меблі, будівельні матеріли, холодильники, пральні машини і т. п.) споживач може залишити на зберігання у суб’єкта господарювання на узгоджений термін. Для цього укладається договір зберігання відповідного товару. При цьому до залишеного для зберігання товару додається копія розрахункового документа, на якому зазначається строк зберігання і головне – на самому товарі розміщується табличка з написом “Продано” (п. 21 вищевказаних Правил).

   Повідомляємо Вас, якщо продавець відмовляє в продажу вподобаного вам товару (великогабаритного), розміщеного в торговому залі без таблички, що свідчить про його продаж іншому покупцю, має місце порушення законодавства про захист прав споживачів.
          Однак зрозуміло, що ви не зможете вимагати передачі у свою власність купленого кимось до вас товару, адже тим самим ви зазіхає на чужу власність. Тому залишається один вихід – написати скаргу. Для цього необхідно залишити відповідний запис у Книзі відгуків та пропозицій або написати претензію до територіального управління по захисту прав споживачів. До речі, за подібні порушення винні особи магазину будуть притягнуті до адміністративної відповідальності. Зокрема, в Україні діє Положення про порядок накладення та стягнення штрафів за порушення законодавства про захист прав споживачів, затверджене Постановою КМУ від 17.08.2002 № 1177. Згідно з цим документом, наприклад, відсутність необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про товар, роботу, послугу буде “коштувати” магазину штрафу в розмірі 30% вартості одержаної для реалізації партії товару, але не менше п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. До речі, інформація про товар повинна включати в себе і дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції (ст. 15 Закону України “Про захист прав споживачів”).  

   Хотілося б звернути увагу споживачів, що, кажучи про штраф, мається на увазі грошова сума, яка буде стягнена органами Держпродспоживслужби до бюджету, а ні в якому разі не в кишеню скривдженого споживача. Крім того, повідомляємо, що згідно п.12 ч.1 ст. 23 Закону України “Про захист прав споживачів” за обмеження або відмову в реалізації прав споживачів, установлених частиною другою статті 17 цього Закону, -штраф у розмірі п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    А в статті 17 Права споживача у сфері торговельного та інших видів обслуговування” зазначено:

    1. За всіма споживачами однаковою мірою визнається право на задоволення їх потреб у сфері торговельного та інших видів обслуговування. Встановлення будь-яких переваг, застосування прямих або непрямих обмежень прав споживачів не допускається, крім випадків, передбачених нормативно-правовими актами.

    2. Споживач має право на вільний вибір товарів і послуг у зручний для нього час та на вільне використання електронних платіжних засобів з урахуванням режиму роботи та обов'язкових для продавця (виконавця) форм (видів) розрахунків, установлених законодавством України.

    Продавець (виконавець) зобов'язаний всіляко сприяти споживачеві у вільному виборі продукції та форм її оплати.

    Забороняється примушувати споживача придбавати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту, у будь-який спосіб обмежувати використання ним електронних платіжних засобів, якщо відповідно до законодавства продавець (виконавець) зобов'язаний приймати їх до сплати.

    3. Продавець (виконавець) зобов'язаний надати споживачеві достовірну і доступну інформацію про найменування, належність та режим роботи свого підприємства.

    4. Споживач має право на перевірку якості, безпеки, комплектності, міри, ваги та ціни продукції, що придбавається (замовляється), демонстрацію безпечного та правильного її використання. На вимогу споживача продавець (виконавець) зобов'язаний надати йому контрольно-вимірювальні прилади, документи про якість, безпеку, ціну продукції.

    У разі коли під час гарантійного строку необхідно визначити причини втрати якості продукції, продавець (виконавець, виробник) зобов'язаний у триденний строк з дня одержання від споживача письмової згоди організувати проведення експертизи продукції. Експертиза проводиться за рахунок продавця (виконавця, виробника). Якщо у висновках експертизи буде доведено, що недоліки виникли після передачі продукції споживачеві внаслідок порушення ним встановлених правил використання, зберігання чи транспортування або дій третіх осіб, вимоги споживача не підлягають задоволенню, а споживач зобов'язаний відшкодувати продавцю (виконавцю, підприємству, яке виконує його функції) витрати на проведення експертизи. Споживач, продавець (виконавець, виробник) мають право на оскарження висновків експертизи у судовому порядку.

    5. У разі порушення прав споживача на підприємствах сфери обслуговування продавець (виробник, виконавець) і працівники цих підприємств несуть відповідальність, встановлену законом.

сайт зроблено в adgrafics