Телефон гарячої лінії: (0382) 650734
Телефон гарячої лінії Держпродспоживслужби: (044) 3647780, (050) 2300428

but vs

but up

but zs

ses1

ZG

Додаток до листа банер

Scrbanhot 1

 

На підставі п. 11 ст. 8 Закону України "Про захист прав споживачів", у разі втрати споживачем технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, їх відновлення здійснюється у порядку, визначеному законодавством.
   Детальний порядок відновлення товарного чеку законодавством не встановлено, але відповідно до ст. 3 Закону України ”Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”

   Суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані:
- забезпечувати зберігання використаних книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок протягом трьох років після їх закінчення (п. 6);
- друкувати або створювати в електронній формі на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) контрольні стрічки і забезпечувати їх зберігання протягом трьох років (п. 10);
- надавати покупцю товарів (послуг) за його вимогою чек, накладну або інший письмовий документ, що засвідчує передання права власності на них від продавця до покупця з метою виконання вимог Закону України "Про захист прав споживачів" (п. 15).
   Отже, з вищезазначених норм можна зробити висновок, що стрічка з даними про продаж товару повинна зберігатися протягом трьох років і суб’єкт підприємницької діяльності (продавця) має обов’язок надавати дані про продаж товару покупцеві.
   Покупець на підставі вищезазначених норм має письмово звернутися до продавця, а продавець зобов’язаний відповідно до ст. 20 Закону України “Про звернення громадян” надати відповідь у місячний термін.
   Заява має бути написана у 2-х екземплярах, одна з копій залишається у заявника, де має бути проставлена відмітка про прийняття, дата прийняття та підпис. Якщо ж відповідь не задовольняє покупця, він за захистом своїх прав може звернутися до Управління захисту споживачів.
   Також покупець може звернутися до суду для встановлення факту купівлі-продажу. Відповідно до п. 9 Постанови Пленуму Верховного Суду України N 5 від 12.04.96 р “Про практику розгляду цивільних справ за позовами про захист прав споживачів”: оскільки в системі роздрібної торгівлі договір купівлі-продажу, як правило, збігається з його виконанням, на нього відповідно до статей 43, 44 Цивільного Кодексу не поширюються вимоги щодо обов'язкової письмової форми. Тому втрата зазначених документів, неодержання їх при придбанні товару чи неможливість їх відновлення не позбавляє споживача права доводити факт купівлі-продажу з допомогою свідків.

сайт зроблено в adgrafics