Телефон гарячої лінії: (0382) 650734
Телефон гарячої лінії Держпродспоживслужби: (044) 3647780, (050) 2300428

but vs
but ap
but up
but zs

Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб зобов’язані:

  • перед початком експлуатації товару уважно ознайомитися з правилами експлуатації, викладеними в представленій виробником (продавцем, виконавцем) документації на товар;
  • в разі необхідності роз‘яснення умов та правил використання товару— до початку використання товару звернутися за роз’ясненнями до продавця (виробнику, виконавцю) або до іншої вказаної в експлуатаційній документації особи, що виконує їх функції;

(отже, придбаваючи, скажімо, одяг чи взуття, покупцеві треба поміряти його на місці і тільки після цього купувати.

Продавець повинен видати покупцеві розрахунковий документ (касовий або товарний чек). Він неодмінно знадобиться, якщо виникне необхідність повернути товар. Повернувшись додому, слід повторно приміряти покупку. Якщо річ з будь-яких причин Вас не влаштовує (не той розмір, колір тощо), то протягом 14 днів її можна обміняти на аналогічну або ж забрати гроші (якщо немає аналогічного товару). Але тільки за умови, що товаром ще не користувалися.

Купуючи, скажімо, побутову техніку, спочатку слід ознайомитися з інструкцією з експлуатації, паспортом) товару, а також із гарантійними зобов'язаннями. Такими, Закон про захист прав споживачів називає гарантію виробника (продавця) товару на його нормальну експлуатацію протягом певного періоду часу - гарантійного строку. Даний строк зазначають, як в інструкції з експлуатації (паспорті) товару, так і в гарантійному талоні.

Гарантійні зобов"язання поширюються на будь-який товар. Тому покупцеві потрібно звернути увагу на такі особливості:

  1. До товарів має бути додано спеціальний документ, що найчастіше називається гарантійними умовами або гарантійними зобов"язаннями. У ньому, зокрема, зазначають: строк гарантії, перелік поломок, що не підпадають під гарантію, а також список та адреси підприємств, які здійснюють гарантійне обслуговування. До них звертаються у разі несправностей протягом гарантійного строку. Зауважте: якщо гарантійний строк не встановлено, покупець має право висунути претензії до якості товару продавцеві (виробникові) протягом 2-х років.
  2. При купівлі продавець має зробити в гарантійних зобов'язаннях позначку, що свідчить про початоток гарантійного строку, встановленого для даного виду товарів.
  3. Складова гарантійних зобов'язань - гарантійні талони. Тому рекомендуємо покупцеві перевірити їх наявність та вивчити зміст.

Після ознайомлення з документацією на товар, покупцеві треба випробувати його в різних режимах. Деяка складна побутова техніка (кухонні комбайни, пилососи, електром'ясорубки і т. ін.) та меблі продаються у розібраному (розукомплектованому) вигляді. Тому, перед придбанням необхідно попросити продавців зібрати товар, перевірити його роботу і знову розібрати перед упакуванням. Потім бажано самостійно повторити збирання-розбирання товару у присутності продавця.

Якщо товар доставили додому, покупцеві потрібно попросити зібрати його і продемонструвати всі особливості функціонування (включити, перевірити роботу в різних режимах експлуатації тощо). Тільки тоді уповноважений працівник продавця заповнює гарантійні зобов'язання на товар).

 Також, споживачі зобов’язані:

  • користуватися товаром згідно з його цільовим призначенням та дотримуватися умов (вимог, норм, правил), встановлених виробником товару (виконавцем) в експлуатаційній документації;
  • з метою запобігання негативним для споживача наслідкам використання товару— застосовувати передбачені виробником в товарі засоби безпеки з дотриманням передбачених експлуатаційною документацією спеціальних правил, а в разі відсутності таких правил в документації— дотримуватися звичайних розумних заходів безпеки, встановлених для товарів такого роду.

До експлуатаційних документів належать текстові, графічні конструкторські документи, які окремо або разом дають можливість ознайомитися із споживчими властивостями товару і в яких визначаються правила його експлуатації, зокрема технічний паспорт або інший замінний документ.

Особливо важливо!

Використовувати товар, переконавшись у його відповідності до бажаних вимог, в іншому випадку втрачається право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів.

Використовувати товар тільки за його цільовим призначенням та правилами, викладеними в експлуатаційній документації, в іншому випадку втрачається право на виконання гарантійних зобов'язань виробником (виконавцем), тобто на проведення безкоштовного гарантійного ремонту.

сайт зроблено в adgrafics