Телефон гарячої лінії: (0382) 650734
Телефон гарячої лінії Держпродспоживслужби: (044) 3647780, (050) 2300428

but vs

but up

but zs

ses1

ZG

Додаток до листа банер

Scrbanhot 1

 

23467

Простежити за збереженням товару,а також виключити можливість його псування - обов`язок магазину. Якщо ви знаєте свої права - то відстояти їх вже стає справою принципу. Ця інформація допоможе Вам законними методами відстояти правду в аналогічних ситуаціях.

Що робити? Чи повинні ми - споживачі платити за цей розбитий товар?

Слідом за розбитим товаром, як правило, слідують претензії від охоронців або адміністрації магазину і зрештою Вас змушують заплатити за пошкоджений товар. У більшості випадків покупець виплачує необхідну суму за розбитий товар.

Але не багато хто знає, що вони не зобов`язані цього робити! Читаємо закони! Українські закони цю ситуацію прямо не передбачають, але виступають проти примусових вимог оплачувати розбитий товар.

Існує багато нюансів - хто насправді винен у пошкодженні товару - відвідувач або адміністрація магазину, яка не подбала про надійне зберігання продукції, а, можливо, і зовсім інший покупець, з вини якого був зачеплений товар .

На перший погляд Закон України «Про захист прав споживачів» однозначно говорить про те, що збитки, завдані іншій особі, повинні бути відшкодовані. Але не все так просто, якщо це сталося на території супермаркету.

Адміністрації магазину, в першу чергу, необхідно довести, що у ситуації, що склалася існує саме Ваша вина, необхідно зібрати цілий ряд доказів - показання свідків, фіксація з камер відеоспостереження. Тому якщо доказів немає, то яким чином вам це може виноситися як звинувачення?

Усі виплати повинні відбуватися виключно через суд, на якому ще необхідно довести, що пошкодження речі сталося з Вашої вини. Можливо, Ви і розбили товар, але сталося це через те, що він погано стояв на полиці, а значить, адміністрація не подбала про його надійне зберігання. Можливо, Вас штовхнув інший покупець, і Ви навалилися на стелаж з посудом. У кожному разі , якщо з вами траплялася така неприємність - не панікуйте і не поспішайте платити за розбитий товар. Нічого на місці не оплачується - на місці лише тільки фіксується. Так що ви маєте повне право відмовитися платити за пошкоджений товар .

Якщо адміністрація магазину наполягає на Вашiй провинi, вимагайте скласти акт про завдання шкоди, при складаннi якого обов`язково потрібні свідки, які зможуть підтвердити або спростувати інформацію, яка буде записана в акті. У документі повинні бути підписи покупця, адміністрації супермаркету і свідків. Акт передають до суду і далі вже там представники закону розбираються в ситуації, і на підставі фактів і доказів виноситься рішення - повинні Ви відшкодовувати збитки магазину чи ні.

Може статися й таке, що адміністрація відмовляється складати будь-які документи і продовжує вимагати одномоментного відшкодування збитку. У такому випадку, нагадайте їм про пункт 2 статті 17 Закону України «Про захист прав споживачів», в якому говориться: «Продавець (виконавець) зобов`язаний всіляко сприяти споживачеві у вільному виборі продукції. Забороняється примушувати споживача купувати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту». Випадково розбитий товар не був Вашим вибором, Ви не зобов`язані його купувати. Якщо гнів адміністрації міцнішає, і Вас не випускають з приміщення супермаркету, слід згадати ще й про пункти 1,4 і 5 статті 19 Закону України «Про захист прав споживачів», в яких йдеться про заборону нечесної підприємницької практики та агресивної діяльності. Зокрема, пункти свідчать: «Агресивною вважається підприємницька практика, фактично містить елементи примусу, докучання або неналежного впливу та істотно впливає чи може впливати на свободу вибору або поведінку споживача стосовно придбання продукції» (Закон України «Про захист прав споживачів», ст. 19, п.4) .

Крім того, «Як агресивні забороняються такі форми підприємницької практики:

  • Створення враження, що споживач не може залишити приміщення продавця (виконавця) без укладення договору або здійснення оплати ... ;
  • Вимога оплати продукції, наданої продавцем (виконавцем), якщо споживач не давав прямої та недвозначної згоди на її придбання » (Закон України «Про захист прав споживачів», ст. 19 , п.5).

Якщо після всіх цих доводів, Вас продовжують примушувати платити за пошкоджений товар і відмовляються складати акт і фіксувати ситуацію на місці , слід написати заяву на ім`я керівника підприємства з проханням не пред`являти вимоги про оплату вартості за розбитий товар на підставі Закону України «Про захист прав споживачів» (не забудьте простежити за реєстрацією заяви).

При застосуванні працівниками магазину фізичної сили або найменших подібних намірах відразу викликайте поліцію.

сайт зроблено в adgrafics