Певно, вам не раз траплялося купувати протермінований або неякісний товар. Що ж робити в такому випадку? Дехто просто викидає куплену річ чи продукт і забуває про витрачені дарма гроші та час, а дехто захищає свої права. Як зробити це правильно?
По-перше, потрібно завжди забирати та зберігати чек, адже це – документ, що засвідчує покупку товару. Пам’ятайте про закон «Про захист прав споживачів» і те, що ви можете звернутися до органів, що відповідають за виконання цього закону. Уважно читайте етикетки та захищайте свої права.
Якщо ви купили неякісний товар, то потрібно пред’явити чек та куплену річ продавцю. В ідеалі, вам повернуть витрачені гроші. Коли чек не зберігся, все одно звертайтеся до продавця з проханням повернути кошти. Вам не хочуть допомогти? Звертайтеся до старших на зміні (адміністратора, директора чи керівника продавця). Вони повинні забрати у вас зіпсовану річ та повернути кошти. Крім цього, можете подати скаргу на продавця, що відмовлявся вам допомогти.
Може статися так, що «старші» відмовляться віддати гроші. Тоді кажіть, що будете звертатися до директора магазину. Контактна інформація міститься в «куточку споживача». Починайте записувати його координати або ж зателефонуйте та поскаржтеся на працівників. Такі проблеми їм навряд чи потрібні. Не допомагає – існує «книга скарг та пропозицій», яка повинна знаходитися в тому ж «куточку споживача».
Якщо і це не допомогло, пишемо заяву до управління захисту споживачів, контакти якого повинні бути розміщені в «куточку споживача».
За час «відстоювання» своїх прав ви можете зіштовхнутися з грубістю та справжнім хамством, що можуть «відбити» будь-яке бажання доводити свою правоту. Але не потрібно здаватися. Пам’ятайте, це цілком можливо та законно.
Інша річ, коли ви купили що-небудь на стихійному ринку. Чеки зазвичай там не видають, хіба що потрапиться «кмітливий» покупець, що потурбується про себе. З поверненням товару там складніше, адже довести, що ви купували саме у цього продавця, неможливо без наявності чека. Ви можете також звертатися до управління з питань захисту прав споживачів. В будь-якому випадку пам’ятайте, ви можете і маєте право відшкодувати неякісний товар.
Приємних та якісних покупок!