Головне управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області приділяє особливу увагу підвищенню обізнаності у сфері житлово-комунальних послуг. З цією метою спеціалістами відділу контролю у сфері торгівлі, робіт і послуг управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління днями було проведено роз’яснювальну роботу для працівників Управлінської компанія «Управдом», які забезпечують утримання багатоквартирних будинків в м. Шепетівка.
Спеціалісти Головного управління обговорили про те, що 12 березня 2024 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 8 березня 2024 року № 261 відповідно до якої ГУ Держпродспоживслужби в Хмельницькій області може здійснювати позапланові заходи державного нагляду (контролю) за дотриманням суб’єктами господарювання вимог законодавства щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, захисту прав споживачів та метрологічного нагляду у сфері надання житлово-комунальних послуг. Крім того, було наголошено, що однією із підстав для проведення позапланового заходу є звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави.
Фахівцям управлінської компанії нагадано, що згідно з п. 3 ст. 16 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», якість комунальної та житлової послуги повинна відповідати вимогам, визначеним законом, іншими нормативно-правовими актами та договором, укладеним між споживачем і виконавцем (або управителем). Обов’язок забезпечення належної якості комунальних послуг покладається на виконавця, а послуг з управління багатоквартирними будинками — на управителя.
Працівників проінформовано про порядок дій у разі звернень споживачів щодо неналежної якості послуг відповідно до статей 27, 28 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» та Порядку, затвердженого постановою КМУ від 27.12.2018 № 1145. Зокрема, наголошено на необхідності:
•своєчасно реагувати на звернення споживачів;
•здійснювати перевірку якості наданих послуг у визначені строки;
•складати акт-претензію за встановленою формою;
•належно реєструвати претензії та надавати відповідь у встановлений законодавством строк.