Моніторинг дотримання законодавства у сфері реклами — це не лише спосіб виявлення порушень, а й дієвий інструмент їх попередження. Адже значна частина порушень з боку суб’єктів господарювання виникає не зумисно, а через недостатній рівень поінформованості про вимоги чинного законодавства.
Саме тому Управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами активно застосовує профілактичні заходи, зокрема надає підприємцям консультації та проводить роз’яснювальну роботу.
09 липня 2025 року спеціалісти управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області провели інформаційні зустрічі з підприємцями в м. Кам’янець-Подільському.
У ході заходів, які поєднували моніторингові дії та консультаційний супровід, суб’єктам господарювання надавались практичні поради щодо дотримання вимог Закону України «Про рекламу». Особливий акцент було зроблено на правильному оформленні рекламних оголошень, що стосуються акцій, розпродажів, знижок цін на продукцію.
Також у рамках реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів та з метою профілактики негативних звичок серед підлітків і молоді, спеціалісти управління провели інформаційно-просвітницьку роботу щодо дотримання антитютюнового законодавства. Була доведена інформація про перелік місць, де заборонено куріння, вживання та використання тютюнових виробів, предметів, пов’язаних з їх вживанням, трав’яних виробів для куріння, електронних сигарет, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, кальянів та про шкідливий вплив вживання тютюнових виробів та аналогів на здоров’я людини.
Для відвідувачів закладів та суб’єктів господарювання надані інформаційні матеріали щодо дотримання вимог Закону України «Про заходи щодо запобігання та зменшення вживання тютюнових виробів», а також повідомлено про відповідальність, яку несуть курці та суб’єкти господарювання у разі порушення законодавства.
Молодь активно долучалась до обговорення, виявляла обізнаність і висловлювала бажання формувати безпечне середовище без нікотину.
Отже, регулярне спілкування з населенням, надання консультацій та інформаційної підтримки сприяє запобіганню порушень та формує довіру споживача.