«Куточок покупця» - інформаційний стенд з регламентованою інформацією для інформування та захисту інтересів споживачів. Такий стенд встановлюється та розміщується на видному та доступному місці так, щоб споживач бачив його і міг підійти до нього, оглянути та ознайомитися з потрібною йому інформацією.
Наявність необхідної інформації та документів в куточку споживача залежить від сфери діяльності суб’єкта господарювання, проте, найменування суб’єкта господарювання, який здійснює підприємницьку діяльність має бути обов’язкова (постанова Кабміну України від 11.02.2025 № 144 «Про затвердження Правил торговельного обслуговування».
На сьогодні досить поширеним явищем є те, що коли споживач звертається до закладу торгівлі з метою дізнатися інформацію про суб’єкта господарювання у куточку споживача, працівники магазинів можуть повідомити, що куточок споживача було скасовано. Але, хочемо наголосити, що розміщення куточка споживача для суб’єктів підприємницької діяльності є обов’язковим, на відміну, від наявності Книги відгуків та пропозицій, зобов’язання її ведення скасовано з 06 березня 2019 року.
Однак, Законом України «Про звернення громадян» визначено, що громадяни мають право звернутися до підприємств, установ, організацій, закладів торгівлі, в тому числі закладів ресторанного господарства незалежно від форм власності, з заявою, клопотанням або скаргою щодо захисту своїх прав як споживачів при їх порушенні.
Споживачі можуть надсилати свої скарги і пропозиції шляхом надсилання звернення в письмовому вигляді на поштову адресу суб’єкта господарювання чи звертатися на гарячу лінію відповідного закладу (за наявності такої).Таким чином, необхідно розуміти різницю між куточком споживача (розміщення якого є обов’язковим) та Книгою відгуків та пропозицій (обов’язкове ведення якої було скасовано), щоб не допускати введення споживачів в оману суб’єктом господарювання стосовно чинних норм законодавства.
Нагадуємо, що у разі виникнення потреби, споживачі можуть отримати якісну та змістовну консультацію з питань захисту прав споживачів за адресою: м. Хмельницький, вул. Грушевського, 87, а також за номерами телефонів: (0382) 79-51-55, (0382) 79-47-52.
Крім того, для подання звернення до Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області споживачі можуть скористатися одним з таких способів:
- заповнити електронну форму на вебпорталі Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області за посиланням;
- направити на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.;
- направити на поштову адресу: 29001, м. Хмельницький, вул. Шевченка, 53;
- за номером телефону (0382) 65-07-34.