Телефон: (0382) 650734
Телефон гарячої лінії Держпродспоживслужби: (044) 3647780, (050) 2300428

un24

but up

but zs

ses1

ZG

Додаток до листа банер

Scrbanhot 1

Станом на 01 жовтня 2024 року спеціалістами відділу контролю у сфері торгівлі, робіт і послуг одержано та опрацьовано 642 звернення громадян, з них: 116 – надійшло письмово, 28 – з урядової «гарячої лінії», 498 – прийнято особисто та у телефонному режимі.

Зокрема, 404 звернення стосувалися порушення законодавства про захист прав споживачів при реалізації продовольчих і непродовольчих товарів та купівлі товарів через інтернет-магазини та на онлайн платформах та 238 звернень стосувались сфери послуг. А саме: надання неякісних побутових послуг – 121; надання житлово-комунальних послуг – 44, надання туристичних послуг – 1.

Питання, з якими зверталися громадяни, у більшості випадків вирішувалися в день їх звернення. За результатами розгляду звернень, споживачам було повернуто кошти за неякісні товари та послуги на суму майже 470 тис. грн, а також, суб’єктами господарювання проведено обмін товарів і гарантійний ремонт складної електропобутової техніки та виконані роботи у сфері надання послуг.

Кожен споживач отримав змістовну консультацію з роз’ясненням вимог чинного законодавства про захист своїх прав. Спеціалістами відділу надано допомогу в складанні 159 заяв-претензій до суб'єктів господарювання з вимогами про усунення порушень або повернення коштів за неякісний товар чи надання неякісної послуги. 

Спеціалістами відділу надано консультативну підтримку 114 суб’єктам господарювання з питань захисту прав споживачів відповідно до статті 19 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності». Враховуючи пріоритетність розвитку превентивних інструментів захисту прав споживачів та з метою підвищення правової обізнаності споживачів – проведено 16 прийомів громадян у громадській приймальні Хмельницької міської ради. Мешканці міста отримали консультації щодо порушення їх прав як споживачів з питань: гарантійного ремонту технічно складних побутових товарів; особливості здійснення покупки товарів через мережу інтернет-магазинів; порядку обслуговування в закладах ресторанного господарства та пасажирських перевезень. Зокрема, були надані консультації щодо побутових та житлово-комунальних послуг. А саме: підняття тарифів на послуги з управління багатоквартирних будинків; нарахування за послуги газо- та водопостачання по загальнобудинковому лічильнику та щодо надання виробником гарантійних зобов’язань на товари. На всі проблемні питання фахівці надавали роз'яснення про порушені праві споживачів та механізмів їх захисту. Крім того, надавалась допомога в оформленні заяв відповідно до встановлених вимог щодо дотримання законодавства у сфері захисту прав споживачів.

Також, розглянуто 18 запитів від установ щодо надання інформації та прийнято відповідні рішення.

У Держпродспоживслужбі Хмельниччини велика увага приділяється просвітницькій роботі та висвітленню результатів роботи на вебпорталі Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області. Зокрема, спеціалістами управління підготовлено та розміщено 42 статті, які надають інформацію споживачам щодо змін законодавства України «Про захист прав споживачів» та актуальних змін до нього.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 8 березня 2024 року № 261 відповідно до якої поновлено позапланові заходи державного нагляду (контролю) в сфері житлово-комунальних послуг в умовах воєнного стану, Головне управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області здійснює позапланові заходи державного нагляду (контролю) за дотриманням суб’єктами господарювання вимог законодавства щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, захисту прав споживачів та метрологічного нагляду у сфері надання житлово-комунальних послуг.

Зокрема, спеціалістами відділу контролю у сфері торгівлі, робіт і послуг було проведено 14 позапланових заходів контролю за зверненнями споживачів, з приводу можливого порушення законодавства про захист прав споживачів у сфері надання комунально-житлових послуг. За результатами проведених заходів контролю суб’єктам господарювання видано 5 приписів щодо усунення порушень з чітко зазначеними термінами їх виконання та винесені 2 постанови про адміністративні правопорушення ч. 1 ст. 155 КУпАП, які сплачені в добровільному порядку до Державного бюджету України.

сайт зроблено в adgrafics