Курити в закладах ресторанного господарства в Україні заборонено. Відповідне законодавче обмеження почало діяти ще в грудні 2012 року.
За цей час не курити у приміщеннях стало соціальною нормою, яка позитивно сприймається у суспільстві.
Дієвим способом захисту споживчих прав є написання скарг на заклади-порушники до ГУ Держпродспоживслужби в Хмельницькій області.
Отже, щоб захистити своє право на чисте повітря, пропонуємо таку схему дій:
- Вимагайте книгу скарг і запишіть свою пропозицію або скаргу на те, що у приміщенні курять. Книга скарг є офіційним документом, але вона не є підставою для накладання штрафу. Через книгу скарг можна домогтися спілкування з адміністрацією.
- Напишіть скаргу до Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області.
Нещодавно було надано можливість споживачам подавати скарги в електронному форматі, і скарга, надіслана з комп’ютера або мобільного, має таку ж юридичну силу, як і паперовий документ. Це нововведення значно полегшує комунікацію споживачів, клієнтів і контролюючих органів.
Тобто звернутися до контролюючих органів зі скаргою можна такими шляхами:
- надіслати скаргу на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.;
- надіслати скаргу поштою на адресу: 29000, м. Хмельницький, вул. Шевченка, 53, або завітати за вказаною адресою та подати скаргу особисто.
У тексті скарги необхідно вказати назву суб'єкта господарювання та адресу здійснення ним господарської діяльності. Ця інформація є у фіскальному чеку та у "Куточку споживача" закладу та має бути надана на вимогу клієнта.