Телефон гарячої лінії: (0382) 650734
Телефон гарячої лінії Держпродспоживслужби: (044) 3647780, (050) 2300428

but vs

but up

but zs

ses1

ZG

Додаток до листа банер

Scrbanhot 1

 

В нашому повсякденному житті реклама займає дуже багато місця, вона, будучи визнаним «двигуном торгівлі» просуває товари. Однак, на жаль, дуже часто недобросовісні рекламодавці порушують права споживачів, надаючи рекламу з порушеннями вимогам чинного законодавства, направленими на те, щоб сформувати  у покупців хибного, найчастіше завищеного уявлення про товари й послуги або про необхідність придбання ними взагалі непотрібних товарів.

Для запобігання таким зловживанням, на захисті прав споживача стоїть Управління захисту споживачів ГУ Держпродспоживслужби в Хмельницькій області, яке серед іншого, слідкує і за дотриманням законодавства про рекламу.

Однак, споживачам для можливості реалізації власних прав слід покладатися, крім державного захисту, також і на власні знання рекламного законодавства.

Що необхідно знати споживачу реклами?

Основний нормативно-правовий акт, яким врегульовано рекламну діяльність в Україні, є Закон України «Про рекламу» (надалі – Закон).

Так, згідно Закону реклама – це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.

Суб’єкти рекламної діяльності – це:

  • рекламодавець (особа, яка є замовником реклами для її виробництва та/або розповсюдження);
  • виробник реклами (особа, яка повністю або частково здійснює виробництво реклами);
  • розповсюджувач реклами (особа, яка здійснює її розповсюдження); та споживачі (невизначене коло осіб, на яких спрямовується реклама).

Споживачі реклами – невизначене коло осіб, на яких спрямовується реклама.

Основними принципами Закону є: законність, точність, достовірність, використання форм та засобів, які не завдають споживачеві реклами шкоди. Реклама не повинна підривати довіру суспільства до неї, містити інформацію або зображення, які порушують етичні, гуманістичні, моральні норми, нехтують правилами пристойності та повинна відповідати принципам добросовісної конкуренції, враховувати особливу чутливість дітей і не завдавати їм шкоди.

У рекламі забороняється !!!

  • поширювати інформацію щодо заборонених законом товарів;
  • вміщувати дискримінаційні твердження за різними ознаками, у тому числі такі, що дискредитують товари інших осіб;
  • закликати до вчинення протиправних дій;
  • використовувати засоби і технології, які діють на підсвідомість споживачів реклами;
  • використовувати або імітувати зображення Державного Герба України, Державного Прапора України, звучання Державного Гімну України, зображення державних символів інших держав та міжнародних організацій;
  • рекламувати товари, які підлягають сертифікації чи ліцензуванню у разі їх відсутності;
  • використовувати зображення фізичної особи або в її ім’я без письмової згоди на це;
  • імітувати або копіювати текст, зображення, музичні чи звукові ефекти, що застосовуються в рекламі інших товарів;
  • рекламувати послуги, пов’язані з концертною та фестивальною діяльністю, без інформації про використання чи невикористання фонограм виконавцями музичних творів;
  • розповсюджувати рекламу, яка містить елементи жорстокості, насильства, порнографії, цинізму, приниження людської честі та гідності;
  • розповсюджувати рекламу про спорудження житлового будинку без набуття/отримання права власності або користування земельною ділянкою, ліцензії на здійснення будівельної діяльності, дозволу на виконання будівельних робіт чи дозволу/ліцензії на надання фінансових послуг;
  • розповсюджувати рекламу послуг з ворожіння та гадання.

Закон також окремо забороняє:

  • недобросовісну (яка внаслідок неточності, недостовірності, двозначності, перебільшення, замовчування, порушення вимог щодо часу, місця і способу розповсюдження, вводить або може ввести в оману споживачів реклами, завдати шкоди особам та державі);
  • приховану рекламу(інформацію про особу чи товар у програмі, передачі, публікації, якщо така інформація слугує рекламним цілям і може вводити в оману осіб щодо дійсної мети таких програм, передач, публікацій).

Щодо контролю та відповідальності

Контроль за дотриманням законодавства України про рекламу щодо захисту прав споживачів реклами покладено на Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (надалі − Держпродспоживслужба) та її територіальні органи.

Відповідальність суб’єктів рекламної діяльності за порушення вимог законодавства про рекламу врегульовано Законом та Порядком накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 №693 (із змінами).

Тож, шановні споживачі реклами, будемо вдячні за вашу участь у виявленні фактів порушень законодавства про рекламу. Разом з вами у нас набагато більше шансів добитися того, щоб оточуюча нас реклама завжди була чесною та добросовісною!

Як подати заяву?

Заява (скарга, звернення) може бути подано окремою особою (індивідуальне) або групою осіб (колективне).

Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до Управління особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення)

У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.

В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

сайт зроблено в adgrafics