Основна проблема реклами лікарських засобів є свідоме маніпулювання інформацією про препарат та його властивості.
Друга проблема, яка існує щодо реклами лікарських засобів це те, що реклама на телебаченні зашифрована так, що вона спонукає багатьох людей до самолікування. Потенційні пацієнти дуже часто запитують ту чи іншу інформацію в пошукових сервісах. І таким чином спричинюється неконтрольована реклама фармацевтичних товарів.
Третя проблема, що існує щодо рекламування лікарських засобів це те, що іноді лікарі роблять рекламу певному товару чи певній послузі не знаючи свої права або нехтуючи ними.
Відповідно до статті 21 Закону України «Про рекламу», дозволяється реклама:
- лише таких лікарських засобів, медичних виробів та методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, що в установленому порядку дозволені центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, до застосування в Україні;
- лише таких лікарських засобів, які відпускаються без рецепта лікаря та які не внесені центральним органом виконавчої влади у галузі охорони здоров’я до переліку лікарських засобів, заборонених до рекламування.
Забороняється реклама:
- лікарських засобів застосування та відпуск яких дозволяється лише за рецептом лікаря, а також внесених до переліку заборонених до рекламування лікарських засобів;
- допінгових речовин та/або методів для їх використання у спорті.
Також, звертаємо увагу, що реклама лікарських засобів обов’язково повинна містити:
- вимогу про необхідність консультації з лікарем перед застосуванням лікарського засобу;
- рекомендацію щодо обов'язкового ознайомлення з інструкцією на лікарський засіб;
- текст попередження такого змісту: «Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров'я», що займає не менше 15 % площі (тривалості) всієї реклами.
У рекламі лікарських засобів забороняється розміщення:
- відомостей, які можуть справляти враження, що за умови застосування лікарського засобу консультація з фахівцем не є необхідною;
- відомостей про те, що лікувальний ефект від застосування лікарського засобу є гарантованим;
- зображень зміни людського тіла або його частин внаслідок хвороби, поранень;
- тверджень, що сприяють виникненню або розвитку страху захворіти або погіршити стан свого здоров’я через невикористання лікарських засобів;
- тверджень, що сприяють можливості самостійного встановлення діагнозу для хвороб та їх самостійного лікування з використанням медичних товарів, що рекламуються;
- посилань на конкретні випадки вдалого застосування лікарських засобів, медичних виробів;
- рекомендацій або посилань на рекомендації медичних працівників, науковців, медичних закладів та організацій щодо рекламованих товару чи послуги;
- спеціальних виявлень подяки, вдячності, листів, уривків з них із рекомендаціями, розповідями про застосування та результати дії рекламованих товару чи послуги від окремих осіб;
- зображень і згадок імен популярних людей, героїв кіно-, теле- та анімаційних фільмів, авторитетних організацій;
- інформації, що може вводити споживача в оману щодо складу, походження, ефективності, патентної захищеності товару, що рекламується.
Наголошуємо, якщо ви зіткнулися з рекламою, яка не відповідає вказаним вимогам, звертайтеся до управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області за адресою: м. Хмельницький, вул. Грушевського, 87, кабінет № 214, тел. 79 47 52.
Гарного вам здоров’я та настрою!