У сучасній роздрібній торгівлі великі супермаркети та інші магазини зі значним вибором товарів все частіше звертаються до такого методу залучення покупців, як надання всіляких торгових знижок.
Основною метою надання знижок є:
- привертання уваги до певної торговельної марки, до товаровиробника або до підприємства торгівлі покупців, які згодом можуть стати лояльними клієнтами;
- згладжування падіння сезонного попиту на ринку товарів (робіт, послуг) у період низької купівельної активності;
- скорочення до мінімально можливого рівня товарних запасів, схильних до впливу моди, товарів, що не мають активного попиту та товарів зі строком зберігання (придатності, реалізації), що закінчується;
- реалізація дослідних моделей і зразків товарів з метою ознайомлення з ними споживачів.
Найчастіше покупці зустрічаються з такими видами знижок: рекламні знижки, дисконтні знижки, прогресивні знижки, сезонні знижки та розпродажі, святковізнижки та знижки вихідного дня, знижки на товари, що мають найменший попит або наявні в декількох розмірах, що залишилися, надання знижок у момент продажу товару, надання знижок після продажу товару. Типовим прикладом таких знижок є знижки «сконто».
Детальніше зупинимося на рекламних знижках.
Рекламні знижки.Вони надаються всім покупцям, інформацію про них зазвичай можна знайти у вітринах та торговельних залах магазинів, у друкованих ЗМІ, в Інтернеті, вона може звучати по радіо та з екранів телевізорів, розміщатися на транспорті.
Саме тому, питання оформлення реклами про знижки на товари згідно з чинним законодавством на сьогодні залишається актуальним.
Слід зазначити, що відповідно до Закону України «Про рекламу», є певні вимоги щодо розповсюдження даної рекламної інформації, а саме: реклама про знижку цін на продукцію, про розпродаж повинна містити відомості про місце, дату початку і закінчення знижки цін на продукцію, розпродаж, а також про співвідношення розміру знижки до попередньої ціни реалізації товару.
Інформація про ціни на товари, тарифи на послуги, наведені у рекламі, яка розміщується чи розповсюджується на території України, зазначається виключно у гривні.
Рекламодавці, виробники реклами або розповсюджувачі реклами винні у порушенні законодавства про рекламу несуть відповідальність згідно зі ст. 27 Закону України «Про рекламу».
У випадках, коли реклама розповсюджується з порушенням вимог Закону України «Про рекламу», споживач має право звернутись до ГУ Держпродспоживслужби в Хмельницькій області за адресою: вул. Шевченка, 53, м. Хмельницький, тел. +38 (0382) 65 07 34 email: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..uа, тел. Управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами: +38 (0382) 79 47 52.