Телефон: (0382) 650734
Телефон гарячої лінії Держпродспоживслужби: (044) 3647780, (050) 2300428

un24

but up

but zs

ses1

ZG

Додаток до листа банер

Scrbanhot 1

3058

Правовідносини, що виникають між споживачем та виконавцем (організацією, яка надає послуги хімічної чистки), регулюються Законом України «Про захист прав споживачів», Постановою КМУ від 16 червня 2023 року № 614 «Про затвердження правил побутового обслуговування населення», Цивільним кодексом України (§ 1 «Побутовий підряд» ст. 865).

Хутряні шуби, дублянки, вироби зі шкіри, вовни, піджаки, речі з комбінованих матеріалів і багато інших речей в домашніх умовах просто неможливо добре почистити не завдавши їм шкоди. Саме тому в деяких випадках є необхідність чистки одягу профільними фахівцями. 

Проте звертатися за послугами до хімчистки багато хто не поспішає, знаючи, що  річ може бути зіпсована. 

Далі розповідаємо, на що варто звернути увагу під час користування послугами хімчистки, як ефективно захистити свої права та вберегти кошти.

 Зверніть увагу на обов'язковий набір інформації, який повинен бути представлений на видному і доступному для замовників місці. Ось що ви неодмінно повинні побачити:

- інформація про повне найменування виконавця, його адреса, номери телефонів і режим роботи;

- перелік побутових послуг, що надаються;

- правила побутового обслуговування населення;

- витяг із Закону України «Про захист прав споживачів»;

- перелік нормативно-технічних документів, вимогам яким повинні відповідати послуги;

- гарантійні зобов’язання виконавця послуг.

Якщо зазначена інформація відсутня, навряд чи варто довіряти свої речі такій хімчистці.

Крім того, як додаткову інформацію ви можете побачити розшифровку символів по догляду за виробами, а також обов'язки клієнта перед тим, як здати речі в чистку (наприклад, чи повинен клієнт відпороти ґудзики, блискавки та іншу фурнітуру). 

Також, Вас мають попередити про можливу усадку одягу та прояву після обробки речі прихованих дефектів.

Приймаючи вашу річ в хімчистку, суб’єкт підприємницької діяльності зобов'язаний видати вам документ – квитанцію, який і є вашим договором з підприємством побутового обслуговування на послугу з надання хімічної чистки речей та розрахунковий документ (чек), що підтверджуватиме факт оплати. Перш ніж підписувати видану квитанцію, уважно вивчіть її зміст. Необхідно знати, що у квитанції в обов'язковому порядку повинні міститися:

- юридична адреса підприємства побутового обслуговування;

- прізвище, ініціали, адреса і телефон замовника;

- вид послуги (роботи);

- найменування виробу, його колір, склад, комплектність, фурнітуру, ступінь зносу виробу;

- дата приймання замовлення і термін його виконання;

- вартість послуги.

Визначення зносу речі. Установлено чотири ступені зносу:

  • знос 10 % – вироби, які не були в ужитку і на довгому зберіганні, не мають дефектів виготовлення, пошкодження волокон і забарвлення;
  • знос 30 % вироби малозношені із незначним забрудненням та заплямуванням, які не піддавались пранню, хімічному чищенню або перефарбуванню і не змінили свого забарвлення, не мають пошкодження волокон і поривів; відрізи тканин з незначними порізами біля кромки або іншими невеликими пошкодженнями;
  • знос 50 % вироби ношені, прані, чищені, перефарбовані, вигорілі; зі збитим ворсом, потерті, зі спущеними петлями; з невеликими поривами та штопанням; зі значним забрудненням і заплямуванням, які мають зачіпки, незначні припали; відрізи тканин із забрудненням, заплямуванням або незначними пошкодженнями всередині відрізу; вироби з тканин, дубльованих пінополіуретаном, що мають заломи на ліктьових згинах; килимові вироби, що мають місця з пошкодженням забарвлення, обтріпані краї; гардинно-тюлеві вироби, які мають незначне пошкодження волокон;
  • знос 75 % – вироби дуже забруднені, що піддавалися пранню, хімічному чищенню, перефарбуванню, реставровані, мають витертість і вигорілі місця, припали, штопання, розриви, спущені петлі, плями, що зіпсували колір і волокна тканини, незначні пошкодження міллю, зваляний волосяний покрив, пошкодження шкіряної тканини; вироби із тканин, дубльованих пінополіуретаном, які мають відшарування або роздуті місця.

Виконавець повідомляє споживачу про ступінь зносу виробів до приймання їх в обробку.

Недобросовісні виконавці можуть вказати найвищий ступінь зносу, щоб занизити розмір відшкодування у разі настання проблем. Тому, перед підписанням договору (квитанції) зверніть увагу на зазначений ступінь зносу, який має відповідати реальному стану речі.

Термін виконання. Простежте за тим, щоб у договорі (квитанції) було зазначено термін виконання замовлення. У випадку, якщо виконавець невчасно виконає хімчистку, він повинен буде сплатити пеню у розмірі 3 % від вартості послуг за кожен день прострочення цього терміну.

Вартість послуги. Трапляються випадки, коли працівники хімчистки самі відпорюють і потім пришивають заново фурнітуру або декоративні елементи, виконують навіть невеликий ремонт виробу. У такому випадку все це вже включено у вартість послуг. 

Варто знати, що хімчистки пропонують ряд додаткових послуг на платній основі. Наприклад, програма для виробів, що потребують індивідуального підходу. Брендові, ексклюзивні, вінтажні, просто улюблені – таким речам необхідний особливо ретельний вибір способу чищення і відновлення. Головний технолог обере найбільш ефективний і безпечний метод обробки, враховуючи матеріал і індивідуальні особливості кожного виробу, а також, проконтролює весь процес на кожному його етапі. Виконавець не має права без згоди споживача виконувати додаткові послуги за плату.

Що потрібно знати перед отриманням одягу з хімчистки

Під час отримання речі необхідно детально оглянути її у присутності працівника хімчистки. На виробах після хімічної чистки можуть бути дефекти, що були зазначені під час оформлення замовлення, та приховані дефекти, які допускаються чинними стандартами. 

Речі мають видаватись Вам із гарантійним документом, у якому повинна зазначатись дата видавання замовлення. Якщо протягом гарантійного терміну проявляться дефекти, що виникли з вини виконавця, то вони усуваються безкоштовно.

Якщо виріб погано відчистили, вимагайте повторну чистку, а якщо річ втрачена – вимагайте відшкодування збитку. Свої вимоги краще заявляти у письмовому порядку шляхом написання заяви до виконавця, до якої слід додати розрахунковий документ та договір (квитанцію).

Будьте впевнені у своїх правах і не соромтеся їх захищати, коли користуєтеся послугами сервісу чистки одягу!

сайт зроблено в adgrafics