Телефон гарячої лінії: (0382) 650734
Телефон гарячої лінії Держпродспоживслужби: (044) 3647780, (050) 2300428

 UGL3

but vs

but up

but zs

ZG

 

Найчастіші порушення:

1

Ціна на ціннику і в чеку відрізняється 

Ви маєте право купити товар за тією ціною, яка зазначається на ціннику!  Коли Ви купуєте щось у магазині, між вами укладається договір купівлі-продажу. У ст. 691 Цивільного Кодексу України зазначено, що покупець зобов'язаний оплатити товар за ціною, встановленою у договорі купівлі-продажу. Тож ціна є умовою договору, яка Вам відома і на яку Ви погоджуєтесь. Якщо ж ця ціна відрізняється від ціни в чеку – Вам мають компенсувати різницю в ціні, або можуть повернути повну вартість і відмовитись продавати Вам цей товар взагалі. 

Як діяти:  - Сфотографуйте цінник та/або залучіть свідків та кличте адміністратора. Вимагайте зафіксувати різницю в цінах. Не приймайте аргумент «Ціни змінили зранку, ще не встигли замінити цінники». Це взагалі не проблема покупця. 

- Додатково можете написати скаргу у Книгу відгуків та пропозицій 

 та до Держпродспоживслужби в Хмельницькій області

Що сказати адміністратору: Відповідно до ст.633 Цивільного кодексу України між роздрібною мережею та споживачем украдається договір, в якому ціна встановлюється продавцем шляхом її оприлюднення та акцептується покупцем. Відповідно до ст.691 Цивільного кодексу України Покупець зобов'язаний оплатити товар за ціною, встановленою у договорі купівлі-продажу. Отже, магазин зобов'язаний продати товар за ціною, встановленою на ціннику або повернути кошти. 

2

Неправильне маркування (у тому числі відсутність української мови) 

Магазинам забороняється продавати товари без відповідного маркування українською мовою. Ви також можете попросити показати сертифікат якості на будь-який товар, який підлягає сертифікації. Отже, якщо на товарі відсутнє маркування українською мовою, це може вважатись недоліком і товар має бути замінений або Вам повернуть гроші. 

Як діяти:  - Викликайте адміністратора та доведіть до його відома порушення

- Додатково можете написати скаргу у Книгу відгуків та пропозицій  та до Держпродспоживслужби в Хмельницькій області

Що сказати адміністратору: 

Відповідно до ст. 26 Закону України «Про засади державної мовної політики», п. 13 Правил роздрібної торгівлі продовольчими товарами, а також п. 4 Технічного регламенту щодо правил маркування харчових продуктів, етикетки на фасуванні, яке здійснює сам магазин, також мають бути державною мовою. 

3

Вага товару відрізняється від заявленої 

Зверніть увагу чи є в торговому залі контрольні ваги. Якщо їх немає – записуйте це в Книгу відгуків, бо це є пряме порушення правил торгівлі. Окрім цього, Ви маєте право попросити документ про повірку ваг і його Вам надати зобов'язані. Якщо ж вага продукту не на Вашу користь – вимагайте перебити цінник за новою вагою, або повернути різницю за вже оплачений товар. 

Як діяти:  - Розшукайте контрольні ваги (іноді їх ховають) та перевірте їх (скористайтесь фасованим товаром з відомою вагою)- У разі відсутності ваг або їх несправності - викликайте адміністратора та вимагайте надати Книгу відгуків та пропозицій

 - Пишіть скаргу в Книгу відгуків та пропозицій

- Додатково можете написати скаргу до Держпродспоживслужби в Хмельницькій області

Що сказати адміністратору:  Відповідно до абз. 2 п. 21. Порядку провадження торговельної діяльності продавець зобов`язаний сприяти покупцеві у перевірці міри, ваги та ціни товарів з наданням йому контрольно-вимірювальних приладів. А також, відповідно до п. 4 ст. 17 Закону України «Про захист прав споживачів» на вимогу споживача продавець (виконавець) зобов'язаний надати йому контрольно-вимірювальні прилади. 

4

Порушення правил продажу живої риби

Жива риба в магазинах може продаватись протягом 24 годин у весняно-літній період та протягом 48 годин в осінньо-зимовий період. На живу рибу магазин на першу ж вимогу має надати Вам ветеринарну довідку або сертифікат на відповідну партію риби. Зверніть увагу на дату в цій довідці і переконайтесь, що вона відповідає вказаному терміну в 24 (або 48) годин. 

Як діяти:  У разі відсутності/ненадання документів або перевищення строку реалізації живої риби Ви можете зробити наступне:

- Викликайте адміністратора та вимагайте надати Книгу відгуків та пропозицій- Пишіть скаргу в Книгу

 - Додатково можете написати скаргу до Держпродспоживслужби в Хмельницькій області

Що сказати адміністратору:  Відповідно до п. 6.1. Правил роздрібної торгівлі продовольчими товарами на кожну партію живої риби повинна бути ветеринарна довідка, а для реалізації в межах України - ветеринарне свідоцтво. В тих же правилах в п. 6.4. вказані терміни зберігання живої риби. Відсутність цих документів є порушення прав споживача. 

сайт зроблено в adgrafics