Права власника транспортного засобу, як споживача послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів регулюються Правилами надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів, що затверджені наказом Міністерства інфраструктури України 28.11.2014 № 615.
Правила регулюють взаємовідносини між замовником і виконавцем послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів, їх складових частин (систем), а також вимоги щодо контролю за відповідністю наданих послуг.
Поради, як себе поводити, щоб не бути ошуканим на СТО:
- Провести порівняльний аналіз цін на обслуговування на різних СТО. Прицінитися. Різниця у вартості може бути десятки і сотні гривень!
- Обслуговувати свій автомобіль в офіційному сервісі. Це зводить ймовірність обману на автосервісі до мінімуму. Будуть встановлені оригінальні запчастини, на які буде гарантія. Майстри будуть досвідчені. В разі чого, можна буде звернутися зі скаргою (керівництво офіційного дилера буде більш уважно до вас, ніж на СТО в «гаражному кооперативі»).
- До здачі авто в ремонт чітко погоджувати об’єм і ціну робіт. В замовленні-наряді повинно бути детально описано, які деталі змінюються, на які, за якою ціною, скільки буде коштувати послуги і скільки часу буде потрібно на всю процедуру.
- Правильно заповненене замовлення-наряд. Перевірте наявність ПІБ майстра і опис гарантії, або наявність окремого талона гарантії.
- Прийняття машини в ремонт потрібно починати з опису. Цей документ допоможе вирішити спір у разі випадкового пошкодження лакофарбового покриття кузова.
- Бути присутнім при ремонті. Переконайтеся в тому, що всі роботи і деталі відповідають на підставі замовлення-наряду.
- Вимагати, щоб показали старі деталі після заміни.
- Розбиратися в автомобілі, що виключить ймовірність обману на СТО.
- Зберігати всі документи про виконані роботи.
- З ремонту автомобіль приймайте перевіривши, щоб переконатися в належній якості проведення замовлених робіт.
- Існує універсальна можливість уникнути неприємностей – користуватися послугами однієї і тієї ж СТО. Тієї, де кваліфікація майстрів і ціни вас влаштовують. Персонал такого сервісу буде знати вас не тільки як постійного, але і вимогливого клієнта, з яким не варто і намагатися провертати всілякі «фокуси».
Пам’ятайте, обізнаність дозволить уникнути багатьох проблем та труднощів.