Телефон гарячої лінії: (0382) 650734
Телефон гарячої лінії Держпродспоживслужби: (044) 3647780, (050) 2300428

but vs

but up

but zs

ses1

ZG

Додаток до листа банер

Scrbanhot 1

 

1050

Для потрапляння продукції на ринок Європейського союзу, вона має відповідати вимогам безпечності, які встановлені в європейських директивах. Продукція має бути правильно промаркована. І потрібно бути впевненим, що товар не порушує прав інтелектуальної власності виробників, які вже діють на ринку Євросоюзу.

Вимоги до продукції містяться в європейських директивах і регламентах, а також в гармонізованих стандартах – EN.

EN (European Norm – євронорма) – нормативний документ, що встановлює певні вимоги до процесів або продукції. Дуже часто використовується як основа для національних стандартів, в тому числі і українських.

Деякі директиви передбачають проходження обов’язкових сертифікаційних процедур за участю нотифікованих органів оцінки відповідності.

Маркування продукції знаком CE є обов'язковою умовою допуску продукції на ринок Європейського союзу.

Знак CЕ виник в Європейському союзі у 1985 році й в сьогоднішньому своєму значенні є скороченням від французького Conformité Européenne – європейська відповідність.

СЕ‐маркуванню підлягають:

  • обладнання та ємності, що знаходяться під тиском;
  • іграшки;
  • будматеріали;
  • вимірювальні прилади;
  • машинне обладнання та його частини;
  • судна, яхти;
  • медичне обладнання;
  • газове обладнання;
  • засоби телекомунікацій;
  • прилади низької напруги;
  • пакувальні матеріали;
  • підйомні матеріали;
  • підйомні механізми;
  • вибухові речовини та засоби індивідуального захисту.

Наносячи на свою продукцію маркування CE, виробник, імпортер або продавець на європейському ринку гарантує, що продукт повністю відповідає всім застосовуваним в Євросоюзі для даного типу продукції гармонізованим нормам і директивам, безпечний для споживача і навколишнього середовища, а також пройшов процедуру оцінки відповідності та сертифікації.

Контроль в Європі виконується за принципом контролю товарів на ринку.

Що ж має бути? Має бути документація, яка розробляється в процесі поставки продукції на виробництво: описова документація, з оцінки ризиків; нормативна, технічна (конструкторська, програмна, технологічна) документація; результати досліджень і випробувань; експлуатаційна документація.

З усього цього виходить, що якщо виробник вирішив відкрити для себе ринок Європи не на одну поставку, а системно, то краще до цього підготуватись як слід.

По-перше, це зробить товар кращим і безпечнішим, практично більшість випробувань що проводяться у лабораторіях закінчуються негативними результатами і виробники допрацьовують товари (міняють комплектуючі або постачальників сировини, вносять зміни в технологічні процеси, змінюють дизайн, ін.).

По-друге, це зробить виробника впевненим у своєму товарі і з’являться реальні підстави доводити його безпечність (буває так, що товар може втратити свої властивості після відвантаження зі складу, проблеми можуть виникнути на будь-якій стадії ланцюга постачання і виробник повинен мати змогу себе захистити).

По-третє, європейський ринок влаштований таким чином, що витрати на правильну підготовку товару менші, ніж витрати на штрафи, виконання приписів і випробувань лабораторіями ринкового нагляду.

Для гарантування вільного руху продуктів у Союзі необхідно забезпечити, щоб продукти відповідали гармонізованому законодавству Союзу та, відповідно, виконували вимоги, що передбачають високий рівень захисту суспільних інтересів, як-от здоров’я і безпека в цілому, здоров’я і безпека на робочому місці, захист споживачів, захист довкілля, громадська безпека та захист будь-яких інших суспільних інтересів, що їх захищає таке законодавство. Неухильне дотримання таких вимог є неодмінною умовою належного захисту таких інтересів і створення умов, у яких на ринку Союзу зможе процвітати добросовісна конкуренція. Тому існує необхідність у встановленні правил для забезпечення дотримання таких вимог незалежно від того, вводяться продукти в обіг через офлайнові чи онлайнові засоби, та незалежно від того, вироблені вони e Союзі чи ні.

Пам’ятайте, що ринок Європейського союзу – не закритий та недосяжний, це просто ринок зі своїми правилами, тож вам необхідно лише вивчити ці правила!

До уваги! Спеціалісти відділу ринкового та метрологічного нагляду управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області надають консультаційну підтримку з питань ринкового нагляду, за адресою: м. Хмельницький, вул. Грушевського, 87, кабінет № 213, № 216, тел. 79 51 55, тел. 76 29 29.

сайт зроблено в adgrafics