Телефон: (0382) 650734
Телефон гарячої лінії Держпродспоживслужби: (044) 3647780, (050) 2300428

un24

but up

but zs

ses1

ZG

Додаток до листа банер

Scrbanhot 1

1 95

Насправді не все можна оглядати, торкаючись його. Наприклад, харчові продукти є специфічним товаром, що потребує ретельного дотримання санітарно-гігієнічних норм. Інколи сам характер товару не передбачає такого вільного поводження.

Але про це має бути застереження у торговельному залі із відповідним поясненням.

Якщо ж попередження немає – продавці не мають права вам це заборонити. По-перше, споживач – це фізична особа, яка має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, тобто не обов’язково купувати.

А по-друге, таке право передбачене: Цивільним кодексом України (ст. 700): «Покупець має право до укладання договору купівлі-продажу оглянути товар, вимагати проведення в його присутності перевірки властивостей товару або демонстрації користування товаром, якщо це не виключено характером товару і не суперечить правилам роздрібної торгівлі».

П. 21 Порядку провадження торговельної діяльності та правила торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 15 червня 2006 р. № 833: «Суб'єкт господарювання зобов'язаний: усіляко сприяти споживачеві (покупцеві) у вільному виборі товарів і додаткових послуг, на його вимогу провести перевірку якості, безпеки, комплектності, міри, ваги та ціни товарів з наданням йому контрольно-вимірювальних приладів, документів, які підтверджують якість, безпеку, ціну товарів.

Міряла одяг і випадково пошкодила його. 

Чи треба за нього заплатити?

Вина споживача повинна бути доведена у спосіб, встановлений законодавством. Наприклад, встановлена на підставі рішення суду.

Разом з тим, шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. Ви звільняєтеся від її відшкодування, якщо доведете, що шкоду завдано не з вашої вини (стаття 1166 Цивільного кодексу України).

Проте, така ситуація має також моральне підґрунтя: споживачі мають бути чесними перед собою і продавцями: якщо розумієте, що це сталося з вашої вини – заплатіть за таку річ і заберіть її з собою, як нагадування про обережність.

сайт зроблено в adgrafics