УПРАВЛІННЯ ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ
Відділ ринкового та метрологічного нагляду
За звітний період спеціалістами відділу проводиться поточна робота над 5 плановими та 4 позаплановими перевірками, відповідно Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції». Відповідно листа Держпродспоживслужби України проведено вивчення (дослідження) стану споживчого ринку в м. Хмельницький щодо виявлення іграшки-конструктора «Неокуб» та іграшок-конструкторів в складі яких є деталі, зокрема магнітні елементи невеликих розмірів, які не відповідають вимогам Технічного регламенту безпечності іграшок.
З метрологічного нагляду: - по зверненню споживача розпочато проведення позапланового заходу щодо можливих ознак порушення законодавства про метрологію та метрологічну діяльність КП «Південно-Західні тепломережі».
Проведено аналіз повідомлень рішень, наданих (надісланих) суб'єктами господарювання, яких стосувались такі рішення, оскільки, продукція вилучена з продажу але фактично не приведена у відповідність із встановленим вимогам. Данні види продукції взяті на облік та при проведенні моніторингу результативності застосованої заборони буде звернена особлива увага.
За результатами перевірок суб'єктам господарювання видано 3 рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів шляхом обмеження надання продукції на ринку, з яких: 1 рішення щодо приведення продукції у відповідність до встановлених вимог, 1 рішення щодо тимчасової заборони надання продукції на ринку та 1 рішення щодо усунення формальної невідповідності.
За результатами аналізу повідомлень суб'єктів господарювання про виконання ними рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів шляхом обмеження надання продукції на ринку, скасовано 1 Рішення.
До суб'єкта господарювання застосовано штрафні санкції в сумі 170000,00 тис. грн., відповідно Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» за створення перешкод шляхом невиконання встановлених Законом вимог посадових осіб, які здійснюють ринковий нагляд, а саме: суб’єкт господарювання не з’явився для проведення позапланового заходу та не представив документацію, яка дає змогу встановити найменування особи, яка поставила йому продукцію.
Під час проведення перевірок застосовувалась відеофіксація
Відділ захисту споживачів
За звітний період отримано 20 звернень громадян, з них: 3 письмових і 17 усних. Крім того, 26 споживачам надані усні консультації та роз’яснення щодо їх прав.
Проведено 4 позапланових перевірки про що складено відповідні документи.
Під час проведення перевірок застосовувалась відеофіксація
УПРАВЛІННЯ ФІТОСАНІТАРНОЇ БЕЗПЕКИ
Спеціалістами фітосанітарної безпеки за звітний період проведено фітосанітарний моніторинг та обстеження на встановлення фітосанітарного стану сільськогосподарських культур на площі 3134 га.
Проведено збір та аналіз інформації:
- про хід робіт із захисту рослин та забезпеченість засобами захисту рослин в зимовий період 2021року в агроформуваннях області. Проведено захист сільськогосподарських рослин від шкідливих організмів на площі 3,0 тис.га. також проведено врегулювання мишоподібних гризунів. Закуплено 1075 тонн ЗЗР;
- щодо здійснення фітосанітарного контролю імпортних об'єктів регулювання;
- щодо експорту та реекспорту зернових і олійних культур.
Протягом звітного періоду видано документи дозвільного характеру:
-фітосанітарних сертифікатів – 58;
-карантинних сертифікатів – 68.
Проведено інспектування та огляд об’єктів регулювання:
-транспортних засобів – 279 од;
- насіння овочевих культур – 6 т;
- насіння зернових, зернобобових, технічних культур – 264 т;
-насіннєва та товарна картопля – 43 т;
-зеpна і зернопродуктів – 1562 т;
- зрізи квітів – 540 шт;
-продуктів харчування – 449 т;
-технічних, олійних та інших матеріалів – 436 т;
-свіжих овочів – 296 т;
- садівного матеріалу – 25,2 т. шт;
-лісоматеріалів – 1818,8 м3;
- пиломатеріалів – 331 м3;
-пакувальної тари з деревини – 2288 один;
Державними фітосанітарними інспекторами проведено 1 захід державного нагляду (контролю) за дотриманням законодавства в сфері карантину рослин.
Проведено роботу щодо узгодження план – схем розташування насіннєвих посівів перехреснозапильних культур поданих 4 суб’єктами насінництва та розсадництва, що планують виробництво насіння перехреснозапильних культур на території Хмельницької області. За результатами узгодження план-схем суб’єктам насінництва та розсадництва підготовлено та надіслано листи щодо переваги при розташуванні насіннєвих посівів перехреснозапильних рослин перед іншими суб’єктами господарювання.
З 11 суб’єктами господарювання дистанційно проведено роз’яснювальну роботу спрямовану на попередження порушень законодавства України в сфері насінництва та розсадництва, охорони прав на сорти рослин та ГМО у відкритих системах.
На сайті Головного управління розміщено інформаційний матеріал «Висіваємо насіння на розсаду».
З метою виконання індивідуальної програми підвищення рівня професійної компетентності та ефективнішого виконання завдань три спеціалісти відділу пройшли онлайн курси та отримали Сертифікати.
Спеціалістами відділу надавалась консультативна допомога щодо порядку ведення насінництва, рекомендації зберігання та сертифікації насіння, проведення сортозаміни та сортооновлення, придбання насіння ярих культур для посіву під урожай 2021 року.
УПРАВЛІННЯ БЕЗПЕЧНОСТІ ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ І ВЕТЕРИНАРНОЇ МЕДИЦИНИ
Фахівцями управління опрацьовано та внесено до Державного реєстру потужностей операторів ринку, що здійснюють реалізацію харчової продукції 38 потужностей. Всього зареєстровано на території області 17300 потужностей.
Надано погодження на здійснення експорту восьми партій шроту соєвого, однієї партії ковбасних виробів та однієї партії молочної продукції за межі держави.
Проведено:
- 18 позапланових заходів, з них 7 було здійснено з метою перевірки дотримання вимог законодавства у сфері безпечності харчових продуктів та окремих показників їх якості, 11 заходів - у сфері ветеринарної медицини;
- 4 позапланових заходи на виконання суб’єктом господарювання приписів, щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу державного нагляду (контролю) та у зв’язку з виявлення невідповідності.
Згідно звернень суб’єктів господарювання видано за результатами позапланових заходів 3 експлуатаційних дозволи.
На територію області завезено поголів’я птиці в кількості 54 тис. голів з Чеської Республіки.
Спеціалістами державних лабораторій ветеринарно-санітарної експертизи на ринках в районах та містах області проведено 46 833 ветеринарно-санітарних експертиз харчових продуктів, а саме: яловичини – 700, свинини – 4 555, молока і молочних продуктів – 12 109, риби і рибопродуктів – 3 213, овочів і фруктів – 10 101, готових харчових продуктів промислового виготовлення – 9 501 та ін. За результатами здійснення державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на агропродовольчих ринках не допущено до реалізації: яловичини – 0,009 т, свинини – 0,776 т, молока і молочних продуктів – 0,213 т, овочів і фруктів – 0,605 т.
На забійних підприємствах області уповноваженими (офіційними) лікарями проведено понад 1,4 млн. експертиз. Так, проведено ветеринарно-санітарну експертизу 301 голови великої рогатої худоби, 4 456 голів свиней, 64 голів овець та кіз, 1,4 млн. голів птиці. При цьому не допущено до реалізації 0,9 тонн небезпечного м’яса та субпродуктів, які направлено на утилізацію.
Наразі, опрацьовано 3 запити щодо епізоотичного благополуччя територій у зв’язку з переміщенням сільськогосподарських тварин по території Хмельницької області.
Державними лікарнями ветмедицини області проводяться планові заходи з профілактики таких захворювань, як сказ, сибірка та туберкульоз.
З початку року:
- щеплено проти сибірки – 8535 гол.,
- щеплено проти сказу – 26520 гол.,
- щеплено проти класичної чуми свиней – 79588 гол.,
- досліджено на лейкоз – 9069 гол.,
- досліджено на туберкульоз – 24761гол.
Взято участь в роботі з характеристики епізоотичної ситуації тваринницьких господарств – постачальників молока для підприємств-експортерів продукції для Євросоюза.
З початку року в результаті роботи з профілактики АЧС проведено 2036 бесід, роздано 399 інформаційних матеріалів, розклеєно 557 листівок, надруковано 1 статтю в пресі.
Під час роботи з профілактики ВПГП проведено:
- 23 засідання ДНПК при РДА, 15 теоретичних і 5 практичних навчань з питань профілактики і ліквідації високопатогенного грипу птиці;
- 29944 бесіди з населенням, 35 зустрічей з територіальними громадами, роздано 8863 інформаційних матеріалів. Опубліковано 12 матеріалів в засобах масової інформації. Сформовано 92 групи спеціалістів по контролю за клінічним станом птиці, обстежено 836 населених пунктів, 32891 дворогосподарство. Хворих і загиблих птиць не виявлено;
- 2161 лабораторне моніторінгове дослідження біологічного матеріалу. Позитивних результатів не отримано. В наявних 21 птахогосподарських потужностях утримується 4248 тис. гол. птиці, проведено 20 перевірок.
Ветеринарними фахівцями у складі 21 мобільної поліцейсько-ветеринарної групи з початку року перевірено 930 одиниць автотранспорту, за виявлені порушення 62 особи притягнуто до адміністративної відповідальності.
УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОГО НАГЛЯДУ ЗА ДОТРИМАННЯМ САНІТАРНОГО ЗАКОНОДАВСТВА
За звітний період фахівцями управління та відділів державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства міськрайонних, районних та Хмельницького міського управлінь проводилась робота з розгляду документів та підготовки рішень щодо можливості/неможливості видачі дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, розгляд документів і оформлення-«Санітарних паспортів на право експлуатації рентгенівського кабінету (зберігання та експлуатації пересувних і переносних (палатних) рентгенівських апаратів)», розгляд інструкцій на роботу з джерелами іонізуючого випромінювання, узгодженню списків працюючих на підконтрольних об’єктах для проходження періодичних медичних оглядів, згідно наказу МОЗ України від 23.07.2002р №280 «Щодо організації проведення обов'язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв і організацій, діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб», проводиться експертиза та погодження перспективного меню харчування на весняний період в закладах освіти, режиму навчання і виховання, навчально-трудового навантаження, розгляд генеральних планів забудови населених пунктів, розгляд звернень громадян.
Проведено:
- заняття з персоналом Кочубіївського ДНЗ «Берізка» с. Кочубіїв на тему: «Організація протиепідемічних заходів у закладах освіти в період карантину в зв’язку із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19). Основні питання санітарного регламенту для ЗДО »;
- і прочитано лекції – «Дотримання вимог повітряно-теплового режиму в ЗДО» та «Коронавірус – це нова реальність»;
- 7 планових, 3 позапланових та 80 комісійних обстежень (виявлено 40 порушень вимог санітарного законодавства);
- обстеження 2 об’єктів комунального водопостачання і 32 колодязя громадського користування (на 12 об’єктах виявлені порушення вимог санітарного законодавства). Власникам, балансоутримувачам об’єктів централізованого водопостачання та колодязів громадського користування видано 2 приписи із пропозиціями з усунення виявлених порушень. Виконання приписів взято на контроль. Направлено 1 інформаційний лист в органи місцевого самоврядування;
- обстеження 9 дитячих навчальних закладів та 9 загальноосвітніх навчальних закладів, на 12 виявлені порушення вимог санітарного законодавства;
- обстеження підприємств торгівлі, місць видалення побутових відходів, перукарень, салонів краси, ДНЗ.
Проводились моніторингові обстеження в складі комісії спільно з правоохоронними органами, представником РДА з дотримання протиепідемічних заходів із недопущення та запобіганню коронавірусної інфекції на підприємствах торгівлі продовольчими та непродовольчими товарами, об’єктах громадського харчування, перукарнях, салонах краси та інших об’єктах. Обстежено 1782 об’єкти. Узагальнені матеріали, з висвітленням виявлених порушень, направлені в поліцію та органи місцевого самоврядування.
Підготовлені інформації в органи місцевого самоврядування. Фізичним особам-підприємцям надані рекомендації по ліквідації виявлених недоліків. Під час обстежень проводиться роз'яснювальна робота щодо виконання Постанови КМУ від 09.12.2020р. №1236 "Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України ГРІ COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2".
Взято участь у:
- у семінар – нараді з начальником відділу освіти та керівниками навчальних закладів Ямпільської ОТГ. Проінформували про нові вимоги Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 25.09.2020року №2205 та який набрав чинності з 01.01.2021року, та Постанови КМУ №31від 20.01.2021 «Про затвердження Порядку здійснення медичного обслуговування учнів закладів загальної середньої освіти."ID-19). Основні питання санітарного регламенту для ЗДО ».
- у наради з підприємцями Городоцької міської ради на тему : «Дотримання протиепідемічних заходів під час карантину в закладах продовольчої та непродовольчої торгівлі».