Телефон гарячої лінії: (0382) 650734
Телефон гарячої лінії Держпродспоживслужби: (044) 3647780, (050) 2300428

but vs

but up

but zs

ses1

ZG

Додаток до листа банер

Scrbanhot 1

 

Ukrainer

Кабінет Міністрів України схвалив проєкт розпорядження про затвердження плану заходів з реалізації першого етапу (до 2022 року) Стратегії популяризації української мови до 2030 року «Сильна мова – успішна держава».

Із 16 січня 2021 року мовою обслуговування споживачів в Україні має бути державна українська. Тобто у ресторанах, кафе, магазинах, маршрутках, СПА-центрах, дитячих студіях, на курсах англійської вас мають обслуговувати українською, хіба ви самі попросите говорити з вами іншою мовою.

Від 16 січня 2021 року набувають чинності норми Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» (далі – Закон), які були відтерміновані з моменту ухвалення документа для того, щоб всі, хто має обслуговувати людей, встигли підготуватися.

Українською мають звертатися до споживачів в усіх сферах обслуговування (ст. 30 Закону).

Цієї норми Закону мають дотримуватись:

  • підприємства, установи та організації усіх форм власності;
  • фізичні особи-підприємці;
  • суб'єкти господарювання, які обслуговують споживачів (зокрема, інтернет-магазини).

Зміни стосуються не тільки магазинів, супермаркетів, кінотеатрів та інших розважальних закладів, а також ресторанів, кафе та закладів харчування, всіх, хто обслуговує споживачів. Водночас, цієї норми мають дотримуватись також заклади освіти, медицини, та ті, що надають соціальні, юридичні, транспортні та інші послуги.

Закон вимагає, що інформація для споживачів має надаватися державною мовою. Це стосується й інтернет-магазинів та інтернет-каталогів. Однак дозволяється інформацію, викладену державною, дублювати іншими мовами.

Тому перекласти все ж доведеться, а на російськомовну версію сайту споживач зможе перейти, якщо забажає. Однак передусім він має потрапляти на україномовну.

Державною мовою має надаватися інформація про товари та послуги. Йдеться про меню, цінники, інструкції, технічні характеристики, маркування, квитки. Теж саме стосується інтернет-магазинів.

До такої інформації належить:

  • назва товару;
  • дані про основні властивості товарів (робіт, послуг), а щодо харчових продуктів ‒ про склад (включаючи перелік використаної у процесі їхнього виготовлення сировини, в тому числі харчових домішок), номінальну кількість (масу, об'єм тощо), харчову та енергетичну цінність, умови використання та застереження щодо вживання їх окремими категоріями споживачів, а також іншу інформацію, що поширюється на конкретний продукт;
  • відомості про вміст шкідливих для здоров'я речовин порівняно з вимогами нормативно-правових актів та нормативних документів і протипоказання щодо застосування;
  • позначка про застосування генної інженерії під час виготовлення товарів;
  • дані про ціну (тариф), умови та правила придбання товарів (виконання робіт, надання послуг);
  • дата виготовлення;
  • відомості про умови зберігання;
  • гарантійні зобов'язання виробника (виконавця);
  • правила та умови ефективного і безпечного використання товарів (робіт, послуг);
  • термін придатності (термін служби) товару (наслідків роботи), відомості про необхідні дії споживача після їх закінчення, а також про можливі наслідки в разі невиконання цих дій;
  • найменування та адреса виробника (виконавця, продавця) і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від споживача, а також проводить ремонт і технічне обслуговування;
  • якщо товари (роботи, послуги) підлягають обов'язковій сертифікації, повинна надаватись інформація про їхню сертифікацію;
  • стосовно товарів (робіт, послуг), які за певних умов можуть бути небезпечними для життя, здоров'я споживача та його майна, інформація про такі товари (роботи, послуги) і можливі наслідки їхнього впливу.

При цьому допускається використання слів, скорочень, абревіатур та позначень англійською мовою та/або з використанням літер латинського та/або грецького алфавітів.

З 16 січня 2021 року важливо розуміти, що:

  • відмова обслуговувати споживача державною мовою є порушенням Закону;
  • прохання самого споживача обслуговувати його будь-якою іншою мовою не є порушенням.

Якщо споживач просить обслуговувати його державною мовою та отримує відмову, він може звернутись до адміністратора або вищої керівної посадової особи з проханням виправити ситуацію.

Споживач також може скласти скаргу на ім'я уповноваженого із захисту державної мови. Подати скаргу Уповноваженому можназа поштовою адресою 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12, електронною адресою Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. або заповнити форму на сайті Уповноваженого: mova-ombudsman.gov.ua.

Уповноважений із захисту державної мови та його представники здійснюють державний контроль за застосуванням державної мови.

Також важливо, щоб виробники (виконавці, продавці) дотримувалися паритету, надаючи споживачам інформацію про вироби (товари), роботи чи послуги державною та іншою мовами. Тобто, обсяг інформації державною мовою не може бути менший, ніж іншою.

сайт зроблено в adgrafics