Хімчистка – заклад, який покликаний спрощувати нам життя і надавати якісні послуги. Утім, іноді ми залишаємося незадоволені її роботою. Пропонуємо практичні поради, які допоможуть захистити ваші права.
Порада перша. Будьте уважні до дрібниць та наполегливі у той момент, коли здаєте речі до хімчистки. Під час прийняття речі, працівник хімчистки повинен її оглянути та попередити про можливі наслідки після чищення. Вам варто поцікавитися, чи є забруднення, які неможливо прибрати, або чи існує загроза пошкодження речі. Повідомити про це – обов’язок хімчистки. Вкрай ретельно поставтеся до заповнення квитанції про надання послуг. Пам’ятайте – це єдиний документ, що залишиться у вас та зможе, в разі чого, слугувати доказом на вашу користь. Квитанцію заповнює працівник хімчистки. Наполягайте на тому, щоб він чітко описав стан речі та зазначив, наприклад, кількість ґудзиків, наявність додаткових аксесуарів тощо. Особливу увагу необхідно приділити графі, де вказується ступінь зносу речі.
Пам’ятайте, що є лише чотири ступені зносу:
- 10 % (вироби, які не були у вжитку, без пошкодження волокон і забарвлення);
- 30 % (вироби мало зношені із незначним забрудненням, що не піддавалися раніше хімічній очистці);
- 50 % (вироби ношені, чищені, вигорілі, із збитим ворсом, потерті);
- 75 % (вироби дуже забруднені, пошкоджені міллю, такі, що мають припали або розриви).
Простежте, щоб у квитанції було чітко вказано дату повернення вам речі. Це дасть право вимагати від хімчистки сплати пені в разі прострочення терміну надання послуг (розмір пені відповідно до п. 5 ст. 10 Закону України «Про захист прав споживачів» становить 3 відсотки від вартості послуг за кожен день затримки).
Порада друга. Будьте активні, відстоюючи свої права. Коли забираєте річ із хімчистки, огляньте її одразу у присутності працівника хімчистки. Якщо вам повернули неякісно очищені або зіпсовані речі і не погоджуються з вашими зауваженнями, в першу чергу зверніться до адміністрації закладу. Вся інформація щодо підприємства (в тому числі, адреса, за якою можна знайти керівництво, контактні телефони) повинна міститися в «Куточку споживача». Останній, як правило, розміщено на видному та доступному місці. До керівництва краще звертатися з уже підготовленою письмовою скаргою. Це продемонструє серйозність ваших намірів і дасть зрозуміти, що ви готові відстоювати свої права. До скарги додайте копію квитанції з хімчистки та копії інших документів, що можуть бути доказами у справі.
Порада третя. Пам’ятайте, якщо ваші законні вимоги не будуть задоволені – ви можете звернутися до Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області, а також до суду з позовною заявою щодо захисту ваших прав та про відшкодування моральної шкоди (ст. 22 Закону України «Про захист прав споживачів»).