Телефон: (0382) 650734
Телефон гарячої лінії Держпродспоживслужби: (044) 3647780, (050) 2300428

un24

but up

but zs

ses1

ZG

Додаток до листа банер

Scrbanhot 1

Закон № 367-IX набуде чинності з 26.03.2020 року. Розглянемо основні нововведення. Зокрема, передбачається пряма заборона проведення перевірок продукції іншого виду (типу), крім тієї, що зазначено в направленні  на проведення перевірки.

Також визначено право суб’єктів господарювання при проведенні у них планової перевірки не допускати посадових осіб, що здійснюють ринковий нагляд, до проведення перевірки характеристик продукції, не зазначеної у відповідному секторальному плані ринкового нагляду.

Натомість, за безпідставний недопуск  до проведення перевірок і невиконання законних вимог посадовців, що здійснюють державний ринковий нагляд передбачено штраф в розмірі 10 тис. неоподатковуваних мінімумів прибутків громадян (НМДГ), що становить 170,0 тис. гривень.

Відповідно до внесених змін,  дія ЗУ «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» не поширюватиметься на відносини, що виникають під час здійснення заходів державного ринкового нагляду та контролю нехарчової продукції.

Під час проведення ринкового нагляду, на вимогу контролюючого органу, суб’єкти господарювання будуть зобов’язані здійснювати за власний рахунок протягом 30 днів переклад документів і матеріалів, необхідних для здійснення ринкового нагляду, якщо вони складені іншою мовою, ніж мова діловодства.

Строк проведення перевірки характеристик продукції збільшено з двох робочих днів до чотирьох робочих днів, у виробника такої продукції –  з трьох робочих днів збільшено до п’яти робочих днів.

Закон доповнено новою статтею 231, в якій визначено порядок оформлення органом ринкового нагляду розпорядчих документів для проведення планової/позапланової перевірки, в тому числі оформлення акту за результатами проведеної перевірки.

Встановлені вимоги до інспекторів органів ринкового нагляду і суб’єктів господарювання відносно переліку і строків надання документів при проведенні перевірки; встановлено чіткий термін відправки суб’єкту господарювання постанови про накладення штрафу (16 днів після проведення перевірки), що дозволить уникнути випадків відправки постанов про накладення штрафу «заднім числом».

Передбачено проведення перевірки характеристик продукції у її виробників тільки у разі, якщо документально підтверджені підстави вважати, що продукція небезпечна, представляє ризик або не відповідає встановленим вимогам внаслідок дій або бездіяльності виробника такої продукції;

Скасовані штрафи за принципом «від – до» (так звана «вилка штрафів»).

При цьому до  розповсюджувача  продукції застосовуються адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу тільки  в разі недодержання умов зберігання продукції, яка ним розповсюджується, якщо внаслідок цього продукція стала небезпечною та/або такою, що не відповідає встановленим вимогам.

Натомість, значно підвищено розміри адміністративно –господарських санкцій до особи, яка ввела продукцію в обіг, або вважається такою.

Зокрема, за введення в обіг продукції, що становить серйозний ризик, визначено штраф у розмірі 6 тис. НМДГ (102 тис. грн), а за повторне впродовж періоду від року до трьох здійснення такого ж порушення, за яке на підприємця вже був накладений штраф, – в розмірі 20 тис. НМДГ (340 тис. грн). Діюча на сьогодні  редакція Закону передбачає за таке порушення штраф в розмірі від 1,5 до 3 тис. НМДГ (25-51 тис. грн.), а за повторне порушення – від 2,5 до 5 тис. НМДГ (42,5 – 85 тис. грн).

Документ націлений сприяти виконанню зобов’язань України, передбачених Угодою про асоціацію з Європейським Союзом, у частині погодження українського законодавства у сфері державного ринкового нагляду із законодавством ЄС.

сайт зроблено в adgrafics