Телефон гарячої лінії: (0382) 650734
Телефон гарячої лінії Держпродспоживслужби: (044) 3647780, (050) 2300428

but vs

but up

but zs

ses1

ZG

Додаток до листа банер

Scrbanhot 1

 

Робити закупи через інтернет, а не бігати по магазинах, сьогодні воліють все більше людей. Такий вид торгівлі має низку переваг, зокрема значно економить час, сили та гроші покупця. Але й тут є свої «підводні камені».

Аби правильно поводитися при покупці товарів через інтернет, варто керуватися Цивільним кодексом України (а саме положеннями про договір купівлі-продажу) та нормами Закону України «Про захист прав споживачів». Купівля через інтернет – це договір, укладений на відстані, тобто договір, укладений продавцем (виконавцем) зі споживачем за допомогою засобу дистанційного зв’язку. В цілому ж інтернет-шопінг майже нічим не відрізняється від звичайного договору купівлі-продажу.

На що необхідно завжди звертати увагу при купівлі товарів через інтернет:

1. Репутація та добросовісність продавця. Основною метою продавця є прагнення реалізувати свій товар. Аби привернути увагу споживачів та зацікавити своїм товаром в інтернеті, продавець створює сайт або сторінку в соцмережі. При цьому покупець не знає, хто є дійсним власником (продавцем) товару. Цю інформацію він може отримати лише за наявності реальних контактних даних (адреса, телефон, вид господарської діяльності). Якщо вся інформація про продавця доступна, це дає можливість перевірити його наявність у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Також за необхідності це дає змогу зв’язатися з ним, запросити додаткові документи, а в разі отримання неякісного товару або неповернення коштів надіслати на його адресу претензію, а за необхідності звернутися до суду. Адже якщо на сайті є лише номер телефону і назва сайту, то ви не зможете повернути ні товар, ні кошти, оскільки невідомо, з кого вимагати усунення порушень ваших прав. 

2. Відомості про товар та виробника. Перед тим як замовити товар, обов’язково дізнайтеся всю інформацію про продукцію. Якщо даних недостатньо на сайті, запитайте у продавця.

Ви маєте право вимагати у продавця наступну інформацію про товар:

  • основні характеристики продукції: назва товару, номінальна кількість (масу, об’єм, розмір), умови використання; 
  • відомості про вміст шкідливих для здоров’я речовин, генетично модифікованих організмів, найменування та місцезнаходження виробника;
  • дані про ціну (тариф), включаючи плату за доставку, та умови оплати;
  •  дату виготовлення;
  •  відомості про умови зберігання;
  •  гарантійні зобов’язання виробника (виконавця);
  •  строк придатності;
  • строк доставки товару або надання послуги;
  • сертифікат, якщо продукція підлягає обов’язковій сертифікації.

Також не забувайте вимагати гарантійний талон на товар. Адже протягом гарантійного строку виробник або продавець бере на себе зобов’язання з безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції. Актуально для техніки: перевірте документи на товар, вони мають бути з українським перекладом (інакше перед вами – контрабанда, і ніяких гарантій на неї немає).

  1. Оплата товару та його доставка. В жодному разі не перераховуйте всю суму наперед! Здійснюйте оплату по факту отримання товару, після його огляду та перевірки. Якщо ви замовили доставку товару кур’єром, прослідкуйте, щоб він надав вам товарний чек з печаткою продавця, і за необхідності товарний талон та документи про якість на товар. Огляньте (протестуйте) доставлений товар. Переконайтеся, що до нього додаються всі чеки. Тільки після цього сплачуйте покупку. Якщо продавець таки вимагає сплату частини або всієї суми коштів, скористайтеся окремою кредитною карткою з обмеженою сумою коштів. У призначенні платежу обов’язково вкажіть за що і кому сплачуєте. Надішліть на електронну пошту продавця скан-копію платіжного документа і вимагайте від нього письмового, електронною поштою підтвердження отримання такої оплати. Обов’язково зберігайте всі документи, що підтверджують зв’язок із продавцем та факт оплати товару. Це може бути електронне листування, скріншот сторінки сайту з обраним вами товаром, доказ оплати (електронна квитанція).

  1. Право на повернення товару. Покупець має право розірвати укладений через інтернет договір і повернути товар протягом 14-ти днів з моменту одержання товару. Після закінчення цього терміну повернення можливе тільки за гарантією. Це правило поширюється на непродовольчі товари належної якості за умови, що вони не використовувалися і зберегли товарний вигляд, споживчі властивості та ярлики. Також у покупця має бути наявний розрахунковий документ (чек).

В інтересах споживачів Кабмін України затвердив «Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню)». Тому повернути продукцію і отримати назад свої гроші можна далеко не за всі групи товарів. До списку «неповернення» потрапили всі продовольчі товари (їжа, напої, алкоголь, тютюнові вироби), ліки, медичні інструменти, прилади та апарати, предмети санітарної гігієни. Також обміну та поверненню не підлягають деякі непродовольчі товари: постільна та натільна білизна, косметика, парфумерія, товари для новонароджених, ювелірні вироби, друкована продукція та інше.

Врахуйте й те, що товар, придбаний через інтернет, ви будете доставляти в магазин вже самі. Якщо ж купували річ за подарунковим сертифікатом, то повернути товар в такому випадку може виявитися дуже непросто, оскільки законодавчо це питання не врегульоване. Тому вирішувати, повертати вам гроші чи обмінювати цей товар на інший, будуть у торговій точці, яка випустила ваучер.

У випадку «невдалої» купівлі через інтернет ви маєте право звернутися із заявою про шахрайство до поліції. Також можете звернутися до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

У разі отримання відмови на претензію – вирішити спір через суд. Слід зазначити, що судовий збір за подання позовної заяви про захист прав споживачів не сплачується.

Здійснюйте купівлю через інтернет обдумано, неквапливо та керуючись нашими порадами!

сайт зроблено в adgrafics