Телефон гарячої лінії: (0382) 650734
Телефон гарячої лінії Держпродспоживслужби: (044) 3647780, (050) 2300428

but vs

but up

but zs

ses1

ZG

Додаток до листа банер

Scrbanhot 1

 

За І півріччя 2020 року проведено 6 перевірок, з них 3 планових та 3 позапланових. Порушення встановлено в 4 випадках, що складає 66,7 % від загальної кількості перевірених. До порушників застосовано санкцій на суму 6638,78 грн. Сума коштів, що підлягає поверненню споживачам відповідно до наданих приписів – 43323,21 грн, попереджено обрахунок споживачів в розрахунку на рік на суму 227712,73 гривень.

З метою усунення та недопущення в подальшому порушень порядку формування, встановлення і застосування цін (тарифів) до підприємств-порушників спрямовано 6 приписів, 2 з яких виконано. 

За допущені порушення вимог чинного законодавства 3 посадових осіб притягнуто до адміністративної відповідальності на суму 5185 гривень, з них сплачено до бюджету 85 грн. та надіслано для стягнення через органи виконавчої служби на суму 5100 грн.

Найбільш характерними порушеннями були: 

  1. При перевірці дотримання вимог законодавства щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін на продукцію громадського харчування, а саме відповідність вимогам розпорядження Хмельницької обласної державної адміністрації № 275/2012-р від 04.10.2012 року «Про регулювання цін на продукцію громадського харчування»:

  • торговельні надбавки на сировину для приготування продукції власного виробництва (страв) (яйця курячі, повидло сливове, моркву, рис ваговий, маргарин, борошно) встановлювались в діапазоні від 45,22 % до 50,2 %, при граничній торговій надбавці 45 %.
  • при реалізації покупних товарів в буфеті, а саме соку фруктово-ягідного ємністю 3 л в асортименті на розлив, застосовувалась торгова надбавка у розмірі 45 %, при граничній надбавці 20 %.

З метою недопущення вищезазначених порушень в майбутньому про результати перевірок було проінформовано Департамент освіти та науки Хмельницької міської ради та рекомендовано провести роз’яснювальну роботу з директорами шкіл міста Хмельницького.

Також проінформовано Хмельницьку обласну державну адміністрацію з метою попередження необґрунтованого зростання цін, забезпечення належного рівня виконання державної політики ціноутворення та рівня соціального захисту споживачів продукції громадського харчування в закладах освіти, щодо внесення змін до розпорядження Хмельницької обласної державної адміністрації №275/2012-р від 04.10.2012 року «Про регулювання цін на продукцію громадського харчування»:

  • в частині доповнення абзацу 2 пункту 1, після слів «покупних товарів», доповнити словами «що не підлягають кулінарній обробці» 
  • або викласти абзац 2 пункту 1 у новій редакції: «на продукцію інших товаровиробників (здобно-булочні, кулінарні та кондитерські вироби і напівфабрикати, виготовлені іншими підприємствами громадського харчування, морозиво, ягоди і фрукти свіжі, безалкогольні напої, мінеральні води і фруктові соки та інші покупні товари), що не піддаються кулінарній обробці».
  1. При здійсненні позапланових перевірок за зверненнями громадян області, в частині надання комунальних послуг (централізованого водопостачання та централізованого водовідведення та з поводження з побутовими відходами) суб’єктами господарювання встановлено, що комунальними підприємствами не враховуються вимоги Закону України від 09.11.2017 №2189-VIII «Про житлово-комунальні послуги» (далі - Закон). Законом змінено не лише назви комунальних послуг, а й змінено підходи до їх надання, обліку, адміністрування, порядку формування та встановлення тарифів, що є порушенням державної дисципліни цін.

Відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги» відносини, що виникають у процесі надання та споживання послуг регулюються договорами, які укладаються відповідно до типових договорів (стаття 12 Закону та п. 6 Правил № 690, № 1070).

Відповідно до вимог пункту 3 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про житлово-комунальні послуги» договори про надання комунальних послуг, укладені до введення в дію цього Закону, зберігають чинність на умовах, визначених такими договорами, до дати набрання чинності договорами про надання відповіднихкомунальних послуг, укладеними за правилами, визначеними цим Законом.

За результатами позапланових перевірок 2 комунальним підприємствам області було надіслано припис про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних (регульованих) цін з вимогою: 

  • нараховування споживачам плати за надані послуги з централізованого водопостачання і водовідведення та з поводження з побутовими відходами здійснювати за тарифами, які були введені в дію до 1 травня 2019 року;
  • повернути споживачам послуг з централізованого водопостачання і водовідведення та з поводження з побутовими відходами зайво отримані кошти за надані послуги шляхом здійснення перерахунку плати за надані послуги.

Припис про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних (регульованих) цін було надіслано також 2 Виконавчим комітетам міської (селищної) ради з вимогою: 

  • скасувати рішення виконавчого комітету селищної (міської) ради;
  • зобов’язати комунальні підприємства запровадити нові тарифи лише після укладання нових договорів відповідно до вимог чинного законодавства; 
  • забезпечити введення в дію нових тарифів тільки після укладення із споживачами комунальних послуг договорів у відповідності до вимог чинного законодавства.

Вищезазначені порушення, в частині недотримання вимог пункту 3 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про житлово-комунальні послуги», мають масовий характер, незважаючи на неодноразові роз’яснення Міністерства розвитку громад і територій України, що доводило дану інформацію листами, адресованими обласним, Київській міській державний адміністрації № 7/10.1/180-20 від 08.01.2020 року, 7/10.1/7720-20 від 13.05.2020 року.

В листах-роз’ясненнях Мінрегіону зокрема йдеться про те, що ціни/ тарифи, а також порядок оплати послуг є істотними умовами договору про надання комунальних послуг. Розмір тарифів на вищезазначені послуги не може бути зміненим виконавцем відповідних послуг та встановленим органами місцевого самоврядування протягом дії договорів, які були укладені до введення в дію Закону, тобто до 01 травня 2019 року.

Застосування тарифів на комунальні послуги, які встановлені уповноваженими органами після 01.05.2019 року, може здійснюватися виключно в умовах переходу на нові договори про надання даних послуг.

За період з січня по червень 2020 року Сектором контролю за регульованими цінами опрацьовано 27 звернень громадян області, з них: 

6 – надіслано поштовим зв’язком; 

18 – надійшло з урядової «гарячої лінії»;

2 – надійшло з Хмельницького обласного контактного центру;

1 – електронною поштою.

Сектором контролю за регульованими цінами щомісячно протягом січня-червня 2020 року здійснювався постійний моніторинг застосування державних регульованих цін на лікарські засоби, вартість яких підлягає відшкодуванню, відповідно до наказу МОЗ від 03.04.2017 року № 360, шляхом отримання інформації від суб’єктів господарювання, які беруть участь в Урядовій програмі «Доступні ліки».

Так, протягом І півріччя 2020 року вже проаналізовано та опрацьовано інформацію від 64 аптечних закладів області, проаналізовано 26706 цін на лікарські засоби з питань дотримання вимог законодавства у сфері ціноутворення.

сайт зроблено в adgrafics