Телефон гарячої лінії: (0382) 650734
Телефон гарячої лінії Держпродспоживслужби: (044) 3647780, (050) 2300428

but vs

but up

but zs

ses1

ZG

Додаток до листа банер

Scrbanhot 1

 

Oil

На даний час ​​покупець не стурбований проблемою вибору моторного масла для свого автомобіля, однак пропозицій так багато, що очі розбігаються. Допоможемо зорієнтуватися в сучасному різноманітті моторних масел.

Використовувати можна тільки моторні масла, які рекомендовані виробником автомобіля. Ці відомості містяться в інструкції з експлуатації. Найважливіші параметри – група в’язкості і клас якості масла. Будь-які рекомендації мастильника носять характер вторинних.

Про в’язкість масла говорять найпомітніші цифри на каністрі або банці – це класифікація в’язкості по SAE. Два числа, розділених літерою W, говорять про те, що масло всесезонне. Саме всесезонні найчастіше і випускають.

Перші цифри вказують на мінімальну негативну температуру, при якій двигун можна провернути. Наприклад, у масла 0W-40 нижній температурний поріг дорівнює -35 ºС, а у 15W-40 він становить -20 ºС. Число після дефіса говорить про допустимий діапазон зміни в’язкості масла при 100 ºС. Так, для «тридцятки» в’язкість може змінюватися в діапазоні від 9,3 до 12,5 сСт (сантістокс - одиниця виміру в’язкості), для «сороківки» - від 12,5 до 16,3 сСт. Якщо виробник допускає вилку параметрів (наприклад, 5W-30 або 5W-40), то для нових машин краще брати 5W-30: трошки виграємо у витраті палива. А для старих - 5W-40. Чому так? У нових двигунів немає зносу, всі зазори мінімальні, тому підшипники нормально працюють і при меншій в’язкості. А ось при великих зносах несучу здатність компенсують зростанням в’язкості.

Про клас якості масла говорять позначення SM, SN, СJ, CF.

Так позначають якість масел згідно з американською класифікацією API. Цей індекс складається з двох букв. Перша визначає тип двигуна: S (Service Station) – бензинові двигуни або C (Commercial) – дизелі. Друга (від A до N) інформує про рівень експлуатаційних властивостей. Позначення може бути «дробом», тоді масло підходить для бензинових і дизельних двигунів.

Чим далі остання буква від початку алфавіту, тим краще масло. Сьогодні найвищий клас – SN / СF. Це масло можна використовувати замість будь-якого іншого.

Позначення на кшталт АСЕА А3 / В4 також говорять про якість масла, але за іншою класифікацією – європейською.

Часто вони повністю дублюють класифікацію по API. Наприклад, позначення А3 / В3 / В4 рівнозначні індексам SN / CF класифікації API. 

Виробники люблять повідомляти споживачу, що їх масла підходять для автомобілів відомих концернів. Про це говорять написи на упаковках із згадкою популярних марок. Однак слід чітко розрізняти стиль подібних заяв.

Слово meets (відповідає) повідомляє, що масло повністю відповідає вимогам конкретного виробника автомобілів (наприклад, Meets: Porsche). Можливо, так і є, тільки ця заява виробника масла, а зовсім не автовиробника. Це такий хитрий рекламний хід.

А слово approved (схвалено, перевірено) свідчить про те, що автовиробник провів випробування цього масла і офіційно дозволив заливати його в двигуни своїх машин. Перевірити правдивість такого твердження нескладно: досить зайти на офіційний сайт автовиробника і уточнити. 

Виробник масла зазвичай не афішує його склад, вказуючи в кращому випадку, що масло мінеральне, напівсинтетичне або синтетичне. 

При нормальній експлуатації на дорогах загального користування рекомендовано застосовувати простіше масло – традиційну напівсинтетику або синтетику. Серйозно виграєте в грошах. Що стосується вибору між синтетикою і несинтетикою, то практично всі сучасні масла якості SN є синтетичними, а тому для нових автомобілів вибір однозначний. І мінералку класом вище SJ годі й шукати.

Майже всі сучасні масла є універсальними, про що говорить маркування. 

Зустрічаються і чисто дизельні масла, але вони не для автомобільних моторів, а для важких дизелів тепловозів і теплоходів. Однак класифікацію ніхто не відміняв, тому вказують і той і інший клас. Іноді зустрічаються і звичайні масла, де є тільки бензинова класифікація.

Всі масла якістю вище SL можна віднести до енергозберігаючих, а інші в сучасних двигунах і не застосовують. Різниця в експлуатаційній витраті палива серед масел різних виробників становить 2-3 %. 

Кращий спосіб вберегтись від підробки масла, який рекомендують самі масловиробники, – зателефонувати в головний офіс і попросити назвати найближчий магазин, де торгують оригінальною продукцією. Друга порада – купувати масло на фірмових АЗС.

сайт зроблено в adgrafics