Телефон гарячої лінії: (0382) 650734
Телефон гарячої лінії Держпродспоживслужби: (044) 3647780, (050) 2300428

but vs

but up

but zs

ses1

ZG

Додаток до листа банер

Scrbanhot 1

 

   Щоб не зіпсувати собі настрій та не потрапити в халепу, споживач має знати елементарні правила обслуговування. Тоді вам вдасться значною мірою мінімізувати можливі приховані загрози, про які ви навіть не здогадуєтесь при обслуговуванні в перукарських салонах.

  Тому радимо споживачам ознайомитися зі своїми правами, гарантованими законодавством про захист прав споживачів, які допоможуть захиститися від недобросовісних підприємців, що володіють перукарнями, салонами краси та непрофесійних працівників цієї сфери, адже довіряючи працівникам такого салону свою зовнішність, споживачі, разом з тим, довіряють їм і своє здоров’я.
   Відповідно до Правил побутового обслуговування населення, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 1994 року № 313 споживачі мають право:
1) на отримання повної, доступної та достовірної інформації про послуги і виконавця;
2) на безпеку послуг для життя, здоров’я, майна та навколишнього природного середовища;
3) на перевірку якості наданої їм послуги.
   При відвідуванні перукарні (салону) споживачу перш за все необхідно звернути увагу на зовнішню інформацію закладу побутового обслуговування. На фасаді обов’язково має бути зазначено державною мовою його назву, найменування власника або уповноваженого ним органу, режим роботи. Якщо цих атрибутів немає, то краще обійти такий заклад стороною.
   У приміщенні перукарні (салону) на видному і доступному для замовників місці або в Куточку споживача має розміщуватися наступна інформація:

  • Правила побутового обслуговування населення;
  • витяг із Закону України "Про захист прав споживачів" в частині надання послуг;
  • перелік побутових послуг, що надаються;
  • ціни і тарифи на послуги, матеріали та вироби (прейскурант цін);
  • інформація про повне найменування виконавця, його адреса, номери телефонів, прізвище, ім'я та по батькові керівника (власника);
  • копії свідоцтв про державну реєстрацію, сертифікатів відповідності на послуги, які підлягають обов'язковій сертифікації, а також копії торгових (спеціальних торгових) патентів, спеціальних дозволів (ліцензій) за видами послуг, які підлягають патентуванню, ліцензуванню;
  • зразки косметично-парфумерних засобів (матеріалів) затверджених в установленому порядку;
  • перелік гарантійних зобов’язань виконавця послуг і нормативно-технічних документів, вимогам яких повинні відповідати послуги;
  • інформація про працівників, які обслуговують замовників;
  • перелік категорій громадян, які користуються пільгами в отриманні побутових послуг;
  • книга заяв і пропозицій;
  • номери телефонів органів виконавчої влади, що здійснюють захист прав споживачів.

   На робочому місці виконавця послуг має розміщуватися табличка з його прізвищем. Перукар зобов’язаний надати клієнту достовірну інформацію про якість косметично-парфумерних засобів і їх застосування, на вимогу споживача надати документи, що підтверджують якість та безпеку на ці препарати та обладнання. Споживач має право перевірити строк придатності косметично-парфумерних засобів.
   Запам’ятайте: використовувати препарати, строк придатності яких закінчився, не дозволяється, так само, як і зберігати та застосовувати препарати, зроблені за індивідуальними рецептами без позитивного висновку державної санітарно-гігієнічної експертизи. Звертайте на це увагу. Щоправда, під час надання послуг можуть застосовуватися препарати клієнта, якщо є інструкція з використання, а перукар відповідно має змогу забезпечити при цьому належне виконання замовлення. При їх застосуванні перукар повинен провести тест на чутливість шкіри замовника та з’ясувати, чи є у нього протипоказання щодо застосування речовин, які входять до складу препаратів.
   При розрахунку за надані перукарські послуги споживачу необхідно вимагати видачу документа, що засвідчує факт надання послуг. Але, на жаль, на практиці цим нехтують. В разі відсутності розрахункового документа (квитанції) споживач при наданні неякісних послуг та порушень правил надання послуг не зможе захистити свої права в контролюючих органах чи в суді, тому що не зможе довести, що отримував послуги саме в цьому закладі.
   Повідомляємо, що для перукарських послуг наказом Укрсоюзсервісу від 29.09.95 р. № 8 затверджено форму квитанції ПО-Д2. Ця форма заповнюється у двох примірниках під копіювальний папір. Другий примірник форми видається замовнику.
   Щодо гарантійних зобов’язань перукарні на окремі види послуг, то гарантійний строк збереження кольору пофарбованого волосся – 15 діб, завитка після гарячої завивки (перманенту) – 2 місяці, а після хімічної завивки – 3 місяці. Отже, не поспішайте позбуватися касового чека (чи квитанції за відсутності касового апарата), бо гарантійний строк на названі види послуг вираховується з дати, зазначеної на цих документах.
   При наданні послуг повинні забезпечити високу професійну етику обслуговуванні (культуру мови, доброзичливе ставлення до замовника, професійну грамотність, ознайомити замовника з вимогами нормативних документів, які належать до цих послуг). Під час приймання замовлення виконавець послуги повинен надати замовнику професійну консультацію та узгодити з ним модель стрижки, зачіски, вид та колір фарби, лаку тощо.
   У випадку порушення суб’єктом господарювання, що надає перукарські послуги, законодавства про захист прав споживачів споживач може захистити свої права наступним чином:

  • звернутись з письмовою заявою до адміністрації перукарні з пропозицією виправити недолік;
  • обов’язково необхідно залишити свій запис про порушені права в книзі відгуків і пропозицій;
  • в разі не вирішення питання адміністрацією закладу звернутись зі скаргою до Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області за адресою: м. Хмельницький, вул. Шевченка, 53, та за тел. (0382) 650734;
  • звернутись за захистом своїх прав та законних інтересів до суду. При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання про відшкодування моральної (немайнової) шкоди. Згідно статті 22 Закону України «Про захист прав споживачів» споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав.
сайт зроблено в adgrafics