Телефон гарячої лінії: (0382) 650734
Телефон гарячої лінії Держпродспоживслужби: (044) 3647780, (050) 2300428

but vs

but up

but zs

ses1

ZG

Додаток до листа банер

Scrbanhot 1

 

   Куточок покупця (споживача) оформляють для того, щоб покупці та замовники послуг могли отримати належну інформацію про продавця та свої права. Оформлення куточка покупця (споживача) залежить від сфери діяльності та категорії товарів і послуг, які реалізує чи надає суб’єкт господарювання.

Де розмістити куточок покупця (споживача)
   Куточок покупця (споживача) оформляють у вигляді стенду, розміщують на ньому інформацію про продавця, правила продажу конкретних товарів або послуги. Встановлюється на видному і доступному для відвідувачів місці: в торговому залі магазину, відділу, секції. Якщо магазин на кілька відділів і вони суміжні, не ізольовані один від одного, можна встановити один куточок, але так, щоб його бачив весь потік покупців.
   У кафе, їдальнях та інших закладах ресторанного господарства (громадського харчування), в майстернях, хімчистках, перукарнях тощо - в будь-якому видному і доступному для ознайомлення відвідувачів місці, там, де приймається чи видається замовлення.
Наповнення куточка покупця (споживача)
   Дизайн, форму, колір куточка можна вибрати на власний розсуд. Назвати його потрібно «Куточок покупця» або «Куточок споживача», обидва формулювання правильні.
   В куточку покупця (споживача) в обов'язковому порядку розміщується інформація про найменування власника або уповноваженого ним органу, книга відгуків та пропозицій, адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів.
Інформація про підприємця чи юридичну особу. Достатньо вказати: «фізична особа - підприємець ПІБ» чи назву юридичної особи, як у реєстраційних документах. Можна також вкласти в куточок копію свідоцтва про державну реєстрацію чи виписку з Єдиного державного реєстру.
   Книга відгуків і пропозицій встановленого зразка повинна бути прошнурована, пронумерована і засвідчена підписом суб’єкта господарювання.
   Адреса і номери телефонів місцевих органів захисту прав споживачів, а для суб'єктів, які надають послуги, - також адреси й телефони місцевих органів виконавчої влади.
Ліцензії (можна копії) суб’єкт господарювання надає, якщо здійснює реалізацію алкогольних напоїв та тютюнових виробів, або якщо суб’єкт господарювання надає послуги, що підлягають ліцензуванню.
   Нормативні документи у вигляді окремих роздруківок або брошур. Потрібно бути готовим надати їх покупцеві на вимогу, тому краще так само помістити їх у куток покупця (споживача). Список обов'язкових документів:
   Постанова КМУ № 833 від 15.06.2006р. «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів»;
ЗУ «Про захист прав споживачів» (можна не весь текст, а лише витяги, які стосуються прав споживачів у сфері діяльності суб’єкта господарювання - при продажу товарів, наданні послуг).
   Решта документів залежить від виду діяльності - надання послуг чи торгівля, роздрібна, комісійна, або на ринках, а також від спеціалізації магазину: правила продажу видів товарів, які є в асортименті; при торгівлі продтоварами додаються санітарні норми.    Ці документи слід бути готовим надати на вимогу споживача. Тобто найзручніше їх розмітити в куточку, але якщо пакет документів вийшов чималим, вивішувати його весь у куточку покупця (споживача) не обов'язково, головне - щоб його завжди мав під рукою працівник, який обслуговує покупців (споживачів).
Штрафи
   Відсутність куточка покупця (споживача) вважається порушенням правил торгівлі та надання послуг, за це передбачено адміністративний штраф від 17 до 170 гривень (ст. 155 КпАП). Якщо повторно протягом року виявлять це саме порушення - від 85 до 459 гривень.

сайт зроблено в adgrafics