Телефон гарячої лінії: (0382) 650734
Телефон гарячої лінії Держпродспоживслужби: (044) 3647780, (050) 2300428

but vs

but up

but zs

ses1

ZG

Додаток до листа банер

Scrbanhot 1

 

 1 95

    Збільшення кількості покупок через інтернет в Україні гальмується через безліч чинників. Один з основних – українці мало знають про те, як купувати в інтернеті, не довіряють продавцям і бояться стати жертвами шахраїв.
   Багатьох відлякує той факт, що при купівлі через інтернет не можна побачити продавця, немає особистого контакту. Крім того, немає можливості побачити товар на власні очі, упевнитися в його якості і – буквально – спробувати його на дотик.

   Більшість цих страхів перебільшена, але є і частина правдивих історій. На жаль, але багато хто має сумний досвід покупок в інтернеті: вони вже мали справу з магазинами, що не виконують свої обіцянки, і були вимушені чекати доставку сплаченого замовлення невизначену кількість часу або не могли повернути гроші. Навіть у тому випадку, якщо такі історії стосуються й вас – не поспішайте ставити хрест на електронній комерції: ми спробуємо розповісти вам, як бути пильними при покупках в інтернеті в майбутньому.
   Спершу треба зрозуміти, що, купуючи товари або послуги в інтернеті, ви маєте бути такими ж пильними, як і при купівлі товарів або послуг у роздріб в звичайних магазинах чи кіосках. Тому, треба звертати увагу на вибір місця купівлі і певні ознаки, які вкажуть на шахраїв.
   5 способів переконатися в надійності інтернет-магазину:
1. Перевірити чи надійний інтернет-магазин і компанія
Для цього необхідно, як мінімум, прочитати про компанію на відповідній сторінці інтернет-магазину. Зверніть увагу на наявність/відсутність у інтернет-магазину найнеобхіднішої для покупця інформації в розділі «Про нас» або «Про компанію». На цій сторіночці мають бути вказані актуальні дані: назва компанії, адреса, телефон, електронні адреси.
Зробіть попередній дзвінок або зв’яжіться з представником інтернет-магазину іншим способом.
Просунуті інтернет-покупці іноді користуються сервісом www.whois.com, завдяки якому можна перевірити надійність інтернет-магазину, термін реєстрації сайту в інтернеті, приналежність компанії, вказаної на сайті інтернет-магазину та інші юридичні дані.
2. Перевірити достовірність і гарантії на товар або послугу
Перевірте, які гарантійні зобов’язання надаються, на які терміни і хто їх надає – продавець чи виробник. Для цього можна зв’язатися з представником магазину і розпитати подробиці, а також пошукати статті і огляди цього товару в інтернеті.
3. Перевірити вартість
Якщо вартість товару в інтернет-магазині нижча, ніж навіть у виробника – це повинно вас насторожити. Пам’ятайте – ціна товару не може бути нижча його собівартості. За низькою ціною може бути з великою ймовірністю підробка або ж компанія-шахрай просто отримає гроші за замовлення і зникне.
4. Особливі умови
Якщо на сайті ви виявили наступні умови купівлі, подумайте, чи варто придбавати в цьому інтернет-магазині:
– занадто довгий термін очікування замовлення (більше 3-х тижнів);
– 100% передоплата за товар, якого немає в наявності;
– відсутність контактної інформації на сайті;
– відсутність можливості оплати банківською картою або платіжним дорученням;
– багато поганих відгуків про роботу компанії.
5. Оплата
   У більшості інтернет-магазинів оплата здійснюється готівкою кур’єрові під час доставки, проте, якщо на його сайті передбачена оплата банківською картою – у разі форс-мажору ви можете розраховувати на допомогу банка. Адже оплата банківською картою так само безпечна і надійна, як і оплата в касі звичайного магазину. Безпека вашої кредитної картки гарантується спеціальним інтернет-протоколом HTTPS.
Зверніть увагу, при переході на зашифровану сторінку або в процесі оплати адреса інтернет-сторінки повинна змінитися з http на https, а в нижній частині або в рядку адреси браузеру з’являється символ «замку». Ні в якому разі не відправляйте дані вашої банківської карти по електронній пошті. У разі незаконного використання даних вашої кредитної карти в інтернеті, банк зобов’язаний впродовж 30 днів повернути вам гроші.
   Які можуть бути типові ознаки, властиві фірмам-шахраям в інтернеті:
– компанія не відповідає на телефонні дзвінки і будь-які інші звернення в ел.формі;
– місце реєстрації компанії не відповідає дійсності;
– компанія пропонує популярні товари за ціною в три-чотири рази менше за ринкових;
– дзвінок за контактним номером з’єднує вас з автовідповідачем, де вас просять передзвонити на інший номер (у 99% такий номер платний з дуже дорогою тарифікацією вхідного дзвінка).
   Окрім окремих інтернет-магазинів в інтернеті працюють торгові майданчики, що об’єднують велику кількість інтернет-магазинів. На таких майданчиках існують служби, які спеціально займаються перевіркою компаній-продавців, а також складають рейтинги з корисною інформацією про компанію-продавця, по яких можна зрозуміти чи варто довіряти цій компанії.
   ТОП-5 категорій, в яких можуть працювати інтернет-шахраї:
1. смартфони
2. планшети і дрібна побутова електроніка
3. одяг
4. послуги з написання екзаменаційних робіт (курсових, дипломних)
5. послуги кредитних спілок
   На торгових майданчиках також зазвичай діють механізми захисту покупців і покупок. Так, наприклад, на порталі Prom.ua діє «Програма захисту покупців». На порталі також працює служба контролю якості – всі зареєстровані компанії в обов’язковому порядку повинні заповнити розділ «Про компанію», повідомивши актуальні контактні дані і надати усі необхідні документи (про держ.реєстрацію компанії в ЄДРПОУ і в податковій службі, сертифікати і ліцензії, якщо діяльність компанії підлягає ліцензуванню). Модератори служби контролю якості пересвідчуються в достовірності і актуальності усіх контактів компанії. Після проходження перевірки, модератор надає компанії статус «Перевірена компанія», потім на її сторінці розміщується однойменний значок.

сайт зроблено в adgrafics