Телефон гарячої лінії: (0382) 650734
Телефон гарячої лінії Держпродспоживслужби: (044) 3647780, (050) 2300428

but vs

but up

but zs

ses1

ZG

Додаток до листа банер

Scrbanhot 1

 

«Знижки», «тотальний розпродаж», «акції» — чарівні слова для шопоголіків. Як же пройти повз розписаних вітрин, щоби бодай якусь одежину не купити чи не придбати так давно потрібну пральну машину? Це цілком нормальна практика, яка «працює» в усіх цивілізованих країнах.

І продавцям у торговельних центрах вигідно, і власникам магазинів — вони позбуваються від залежаного товару, зимової вдяганки-обуванки шляхом розпродажів і уцінок. От тільки в нашій країні навіть така повсякденна акція викликає проблеми для вітчизняного споживача. Багатьом покупцям уже давно відомо, що на акційний товар або товар «на знижки» не поширюються правила обміну. Про це свідчать дбайливо вивішені власниками магазинів таблички з написом «Акційний товар обміну й поверненню не підлягає». А насправді такі оголошення — не що інше, як чергове використання «правового незнання» українських споживачів. Якщо продавець провів уцінку товару у зв’язку з його несуттєвими недоліками, то при його реалізації він зобов’язаний повідомити про такі недоліки покупця (усно або ж прикріпити бірку із вказівкою недоліку й зниженої ціни). У такому випадку, дійсно, продавець у подальшому не муситиме задовольнити претензії покупця про заміну придбаного товару на якісний. Прикладом несуттєвих недоліків може бути, наприклад, холодильник з незначною подряпиною або, скажімо, кофтинка із загубленим ґудзиком. Якщо ж ви придбали товар зі знижкою, а вдома виявили в ньому недоліки, про які не були попереджені продавцем, у вас є всі підстави вимагати заміну на аналогічний товар належної якості, безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк або розірвання договору купівлі-продажу. Таке право вам надає Закон України «Про захист прав споживачів».
   У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку та експлуатації істотних недоліків, прихованих дефектів, які виникли з вини виробника товару чи продавця, споживач у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору теж має право за своїм вибором вимагати розірвання договору та повернення грошей, сплачених за товар, або заміни цього товару. Причому вимога споживача про заміну товару підлягає негайному задоволенню. Якщо ж є необхідність перевірки якості товару, то продавець зобов’язаний виконати вашу вимогу про заміну протягом 14 днів з моменту обігу.
   Покупці повинні знати, що перед тим, як купувати будь-яку річ навіть на розпродажах — чи то взуття, чи побутову техніку, вони повинні перш за все уважно ознайомитись із товаром — і подивитись, чи дійсно немає якихось дефектів. Пам’ятайте, що гарантія розповсюджується на будь-який товар (окрім того, про який продавець має сповістити, чому він знизив ціну), реалізований навіть за сезонними знижками. Такий товар вважається товаром належної якості. Тому якщо він не задовольнив вас за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути використаний за призначенням, ви маєте право на обмін протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі. Обмін товару належної якості проводиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом із проданим товаром.

   Чим же регулюється повернення акційних товарів?
Взаємини в подібних питаннях регламентуються Цивільним кодексом і Законом України "Про захист прав споживачів". Згідно з цими законодавчими актами, акційний товар прирівнюється до звичайного.
Є такі товари, які на законодавчому рівні заборонені до повернення.
Що не підлягає поверненню?
   Якщо продукція якісна, без браку, то не повертаються такі товари: косметика і парфумерія, аерозолі, зубні щітки, перуки і вироби з натурального та штучного волосся, натільна і постільна білизна, панчішно-шкарпеткові вироби, тканини та гардини, дитячі іграшки м'які і гумові надувні, ювелірні вироби і т. д. Весь перелік зазначено в Постанові КМУ № 172 від 19.04.1994р. Іноді магазини йдуть назустріч покупцям, повертаючи гроші або обмінюючи товар з даної категорії.

сайт зроблено в adgrafics